Replies. [Part 2]



Hur gammal är du?

Jag är sjutton år.
Hur lång är du?
172 centimeter.
Går du i skolan? I så fall vilken? Eller jobbar du? Med vad?
Jag går fortfarande på gymnasiet. Jag har jobbat undet ett par år i en museigiftshop och på senare tid lite i en klädbutik.
Vilken stadsdel bor du i? Jag gissar på Vasastan eller Kungsholmen. Söder och östermalm vore osannolikt - du bor definitivt i stan. Right or wrong?
Wrong. Jag bor utanför stan.
Vilken stadsdel i Paris gillar du mest? Vilken skulle du helst vilka bo i?
Bäst tycker jag om Quartier Latin. Det är studentområde och känns både parisiskt och rätt så fort man går upp ur tunnelbanan. Helst skulle jag dock bo i Marais eftersom att det är ett område som man lätt kan betrakta som ett hem. Det är möjligen lite för uppfixat men jag vet att om jag gick där sent en kväll skulle jag fortfarande känna mig säker.
Hur kommer det sig att du besöker Paris så ofta?
Det är en svår fråga som jag har fått massor med gånger. Förklaringen är att det är den absolut bästa staden jag kan tänka mig.
Vad har du för tips för någon som vill ändra sin klädstil totalt?
Tänk först på vem du är och sedan vem du vill vara. Kläder handlar bara om att uttrycka sin personlighet och sätta sig i rollen om att vara någon annan. Om du vill ändra din klädstil tycker jag att du ska läsa en massa böcker [vi pratar klassiker] och studera miljöer och stämmningen i boken. Det inspirerar väldigt mycket och får en att sluta se kläder som plagg och istället gå efter vilka känslor de framkallar. För preppy är J.D Salinger och Donna Tartts "The secret history" bra. För avlappnat franskt är "Bonjour Tristesse" bra.
Hur ska man bäst veta vad man tycker om - dvs hur undviker man överinspiration och att bara följa trender?
Jag tycker inte överinspiration är något dåligt, snarare en reflektion av massproduktionen av mode som är naturlig. Men Det gäller lite att välja vad man inspireras av. Man kan inte ta till sig all modepress utan snarare välja det som tilltalar en själv mest. Jag läser Nylon och känner mig fantastiskt inspirerad även fast det inte allt är min personliga stil. När det gäller att följa trender tycker jag att man bara ska sluta bry sig. Det gäller att sluta suktas av trender i överdrivna mängder. Tänk följande scenario : du är på väg ut en fredagkväll och har total klädpanik -  vad tar du på dig?
Min halvgenomskinliga t-shirt från American Apparel, svart volangkjol och rosa Converse. Samt massor med armband, ett par halsband och möjligen en sjal.  
Ditt mest älskade plagg i din garderob är...?
En Burberrykavaj som jag ärvde efter min mormor. Jag har aldrig använt den och kommer troligtvis aldrig göra det heller - men den påminner mig om varifrån mitt klädintresse kommer. Dessutom är ullen totalt fantastiskt och i det klassiska mönstret finns en ljusblå rand som påminner mig om både mig själv och mormor.
Obama eller McCain?
Obama. Man kan inte ha ett rent samvete och rösta på McCain.
Vilket parti skulle du rösta på idag om du fick (i Sverige)?
Oerhört svår fråga - jag tror faktiskt inte jag kan svara.
Vilka länder har du besökt?
Usa, Frankrike massor med gånger, Spanien, Grekland, Tyskland och Danmark.
Vilka länder vill du besöka (som du inte besökt)?
Cuba och Antwerpen i Belgien.
Har du några djur?
Nej, jag är absolut ingen djurmänniska. Däremot hade jag en minihamster som hette Binky när jag var yngre - i kanske tre månader. Efter det hade jag en undulat vid namn Wishey som fäste sig bättre till andra än mig. Som tio-åring hade jag guppyfiskar.
Har du någon kroppsdel eller något drag du ogillar hos dig själv och hur gör du för att dölja det eller framhäva dina andra sidor?
Jag trivs inte alls bra när jag har olackade naglar. Så jag lackar dem. Om jag känner att något fel brukar jag oftast framhäva något annat. Det är en sån fruktansvärt enkel lösning.
Morgon eller kvällsmänniska?
Varken eller. Jag trivs bäst med att vakna tio och tills det blir mörkt. Sommaren är definitivt min årstid på det sättet eftersom det är ljust hela nätterna. Samtidigt tycker jag nog bäst om nätterna, eftersom att allt är så tyst och vackert. Dagar är så mycket mer vulgära.
Ungefär hur mycket pengar per månad lägger du på kläder?
Jag vill faktiskt inte veta. De månader jag reser blir det betydligt mer än när jag bara är i Stockholm.
Är Stockholm moderiktigt på riktigt?
Absolut inte.
Opinion on Stockholms mode? Klädsel?
För mycket svart, alldeles för lite genuin extremitet och väldigt tråkigt.
Om du inte hade den stilen du har idag, vilken stil skulle du då ha?
Jag har ärligt talat ingen somhelst aning. Det är så väldigt svårt att svara på om man ser stilen som en reflektion av sin personlighet. Jag kan inte riktigt tänka mig hur det är att vara någon annan än vad jag är idag. Stilar jag haft har såklart varierats. Började som indie eller mer åt pandahållet, fortsatte till kawaii-light, lite mjukpunk på vägen dit och avslutade hela den grejen som indie. Nu skulle jag absolut inte välja någon av de stilarna. De tillhör liksom åren då man växer upp. För mig finns inte det där behovet av att tillhöra en specifik grupp längre.


Kommentarer
Postat av: so sports

I’m sure you’ve seen it. It’s all over the news,it's Vibram FiveFingers.

http://www.so-sports.com

Nike Shox R4

Nike Air Jordan

Nike Air Max 90

Nike Air Structure Triax 91

Nike Air Max 95

Nike Air Max 2003 Mens

Nike Air Max 2009

Nike Air Classic BW

Vibram FiveFingers KSO

Vibram FiveFingers SPRINT

Vibram FiveFingers SPRINT Women

Vibram FiveFingers CLASSIC

Vibram FiveFingers FLOW Men

Vibram FiveFingers 2010 New

http://www.so-sports.com

2010-07-26 @ 09:09:37
URL: http://www.so-sports.com
Postat av: Nike Free Run

It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained! I’m sure you had fun writing this article.

2011-09-01 @ 08:01:17
URL: http://www.freerunau.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback