Tillbaka.

70258-97570258-974
70258-965


Jag har inte skrivit på ett tag. Våren och vänner har hindrat mig. Det har hänt en hel del de senaste veckorna. Jag köpte ett par låga vita Converse, vilket betyder att jag återigen är på samma skomässiga nivå som för fyra år sen. Först kändes det som ett enormt steg åt helt fel håll, men samtdigt är de bland de skönaste skor jag burit. Efter USA kommer två par till finnas i min ägo - två par låga, rosa respektive lila. Dessutom har jag bytt parfym, något som är så enormt mycket större en ett par skor. Burberry The Beat har fått äran att efterträda Brit.

När det gäller parfym tycker jag inte att man ska växla. Antingen har man en konstant, eller ingen alls. Extremer tilltalar mig. Jag förknippar olika människor med olika dofter, och doften blir därför i sin tur nästan lika personlig som rösten. Det spelar egentligen ganska lite roll om två har likadan doft eftersom den egna doften anpassar den nya men samtidigt kan jag inte förstå hur man kan vilja ha som så många andra i en så personlig stil. Det är precis som jag inte förstår varför man vill ha exakt samma kläder som andra. Jag trodde man kunde anta att man ville göra stil och doft på sitt eget sätt.


Förövrigt : H&M + Comme des Garçons - fantastiskt eller en total sell-out? Som konsument ser jag det som fantastiskt, och ser framemot november.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker också att man ska ha bara en parfym. Jag brukar dock ha en på vinterhalvåret och en kring sommaren, men det är en annan femma. Sommardoften är dessutom en lite lättare variant av vinterdoften, en dotterparfym av samma märke...

Det är så härligt att liksom lukta något speciellt - att ha en signaturdoft. Otroligt tråkigt att byta hela tiden, även om dofterna luktar gott. Man försvinner på något sätt.

Tycker heller inte om att ha en speciell "festdoft" och en "vardagsdoft". Det blir lätt att man köper en dyrare och lyxigare festdoft och sedan använder man den högst tre ggr per år. Det är ju bara hemskt.

Jag tycker man kan lägga mycket pengar på en doft man älskar. (Självklart behöver man ju inte det om man hittat sin signatur för en billig peng.) Men det är ju inget fel i lägga pengar på något som är så viktigt för ens personlighet och som är något man använder varje dag.

Jag är Amarige De Givenchy, btw.

2008-04-06 @ 01:26:45
Postat av: Veronica

Gillade översta bilden starkt!

Postat av: Hp

Tjusigt!

2008-04-06 @ 15:44:08
URL: http://hanipaj.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag är nog ochså för att personer ska hålla sig till en parfym, det känns ibland när man står med mkt folk att dom bara har sk. "inne"-parfymer, och inte alls känt efter om den passar till sig som person. Parfymer blir olika på alla..och även om en parfym luktar gott på en person så kan den rent ut sagt lukta illa på en annan.
Jag har fastnat för Peter Thomas Roth it eau de parfum for women. Luktar precis lagom då jag är ganska känslig för dofter....
Ha en fortsatt mysig Söndag.

2008-04-06 @ 15:55:48
URL: http://sannasegna.blogg.se/
Postat av: Anna

Använder aldrig parfym eftersom jag inte hittat någon som jag tycker om. Väldigt svårt.

2008-04-06 @ 19:35:00
Postat av: Patrikkamilla

Awesome site!

2010-04-29 @ 14:01:15
URL: http://patrikkamilla.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback