Veckans.

image828

image837

Bästa : Fredagen. När jag slutade åkte jag in till Stureplan och satte mig på Espresso House med septembernumret av TeenVouge. Än så länge är Espresso House det närmaste vi kommer Starbucks - deras soya chai är fantastisk. Efter det gick jag till Hedengrens och tittade på böcker. Oscar Wildes "Portrait of Dorian Gray" inhandlades. Vid svampen mötte jag en kompis och vi satte oss i Humlegården i ett par timmar och bara pratade i höstkylan.
Inspiration : Elle, Elle Accessories och TeenVouge har fyllt veckans tidningskvot men den största inspirationen för min del är att sitta på de gröna parkbänkarna i Humlegården och se hur de provencalegula löven faller.
Nya : Sachajuans Balsamspray, Oscar Wildes "Portrait of Dorian Gray" och diverse tidningar.
Besatthet :
Den här klänningen från American Apparel hemsöker mitt minne. Men den är allt som min stil inte är - den är vit, en färg jag har oerhört svårt för, och det är en t-shirtklänning - något jag bannlyser efter sista augusti.
Oväntade : När jag gick igenom mina stickade tröjor hittade jag en argylemönstrad ulltröja från Pringle of Scotland. Otroligt förvånande - men verkligen glädjande. Förutom att den är underbart skön så är färgerna perfekta för mig; benvitt, blyertsgrått och riktigt mörkt grått. Passar perfekt med vita linnen under och olika silversmycken.

Hur har er vecka varit?

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Låter som en mysig fredag! Vilken härlig bild med den rosa klänningen ovan! Vill ha!

Postat av: sorbonne

donnasandra : Det var det :) Den rosa klänningen känns väldigt vintage så ett besök hos Beyond Retro kan säkert åtgärda saken :)

2007-09-22 @ 12:38:10
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Linnea

Det har faktiskt varit en underbar vecka. Det här vädret är så härligt- hösten är i sitt esse. Dessutom har jag haft studiedag, och sådant uppskattas alltid :-)

2007-09-22 @ 14:31:05
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Nadja

Så fina bildr du har! Låter som en riktigt härlig fredag, sånna dagar ska man ha i höst:)

2007-09-22 @ 14:37:29
URL: http://thencloset.blogg.se
Postat av: sorbonne

Linnea : Hösten är otrolig - jag hoppas att den håller i sig :) Dessutom låter det underbart med studiedag, jag har bara enorma mängder plugg :)
Nadja : Åh, vad roligt att ud tycker det !

2007-09-22 @ 17:43:52
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Kristina

Bilden med den rosa plisserade klänningen var helt enkelt ljuvlig. Den kommer jag att spara och ha liggande i datorn hur länge som helst. Tack så mycket!

2007-09-27 @ 12:21:46
URL: http://kristinasmode.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback