The final cut.

image797

- En MCjacka i tyg.
Hm har en variant, och jag vet att även Monki har haft en. Den ska vara midjekort och troligen svart. Den ska sitta lite löst, ha tydliga dragkedjor och vara ganska tunn. Jag tänker mig den över klänningar och koftor. Lite råare än vad jag är van vid.
- Skor.
Min höstskogarderob är limiterad och behöver utökas. Ett par stövlar i skinn, möjligen grått skinn, och ett ytterligare par med basicskor.
- En perfekt svart kjol.
Miu Mius är den perfekta, men eftersom jag inte kommer köpa den letar jag efter något liknande. Ganska kort, lite veckat och självklart i svart. Perfekt till hela in garderob av överdelar och något som kan kombineras på ändlösa sätt.
- En duffel.
Ett okomplicerad, klassiskt ytterplagg. Inte i höst men när första snön faller. Vinröd eller grå. Mörkblå är också en tänkbar färg, men framförallt som en sista utväg.
- Strumpbyxor. Stickade i grått och ribbade.
Få saker har jag varit besatt av så länge. Det absolut bästa med höstens visningar. Philip Lims är ultimata - men Wolford och många andra borde ha liknande. Förvånadsvärt svårt att hitta - i alla fall i rätt nyans.
- Klänningar.
En LBD, något axelbandslöst, korta och stenbeströdda, enkla och attitydslösa. Enhetligheten ska saknas - men uppfyllas i variationen.

Har ni fyllt i det sista inför er höst?

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Jag behöver fortfarande någon kofta och en vinterkappa, sen är jag nöjd :-)

Postat av: sorbonne

Donnasandra : Vad skönt att känna sig så lugn :)

2007-09-16 @ 10:25:29
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Helle

Mm, visst blir man lite "ha-galen" så att säga! ;)
Gillar din blogg! Spanade visserligen bara in den lite smått nu men blev genast intresserad av att läsa mer. :)

2007-09-16 @ 11:22:22
URL: http://ohme.blogg.se
Postat av: sorbonne

Helle : Haha, det blir man :) Vad roligt att du tycker om min blogg, jag hoppas verkligen att du kommer att fortsätta läsa !

2007-09-16 @ 11:35:12
URL: http://sorbone.blogg.se
Postat av: Niki

mc-jackan i tyg har jag =) Ger alla klänningar och annat en rock'n'roll touch! Absolut värd att köpa..
Det enda jag behöver nu till hösten/vintern är en tjock varm jacka

2007-09-16 @ 12:34:12
Postat av: MakeUpYourMind

Svarta kjolar så som du förklarar har jag sett på H&M:s Trend avd. Strumpbyxor i grått letade jag också efter, men hittade de perfekta på Lindex och svarta klänningar så säger jag bara kolla in på Oasis. De har fått in massor av svarta klänningar, som stämmer in på dina beskrivningar. Lite tips bara =)

2007-09-16 @ 12:35:05
URL: http://makeupyourmind.webblogg.se/
Postat av: sorbonne

Niki : Åh, vad bra att den får bra "recension" - I'm totally checking it out!
MUYM : Åh - du räddar verkligen min lista ! Ska absolut spana in tipsen - speciellt strumpisarna och kjolen. Tack, tack, tack !

2007-09-16 @ 12:56:49
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback