Det geniala i enkelhet.

image855

Min personliga stil har länge och är fortfarande - trots vissa utsvävningar, väldigt minimalistisk. Jag tycker om enkelheten i kläder som är i olika basfärger, för att när de kombineras blir det bäraren som gör plaggen och inte tvärtom. Mitt senaste inköp är en ljusgrå t-shirt från American Apparel. En t-shirt som vilken annan - men med rätt kombination helt genial i sammanhanget. Eftersom grått klär mig speciellt bra väljer jag att kombinera den med mörkbruna cigarettbyxor, chunks och accessoarer. Ett nätt halsband kombinerat med olika armband och riktigt mörka röda naglar. Kontrasten mellan rouge noir och det ljusa ger mig gåshud. Tjugotalistisk elegans tillämpad i en modern klädsel. Rufsigt hår, uppsatt i en knut och en tunn kofta att värma sig i. Ruskigt snyggt.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det du skriver låter väldigt snyggt :) Vet du förresten några affärer som säljer ciggarettbyxor?Jag har kollat runt, men inte hittat några alls.

Postat av: Linnea

Förresten gillar jag bilden jättemycket- känns som något taget en dag i skolan, alla är rufsiga, sömniga och nivån på humorn är låg. Det ser helt enkelt så naturligt ut.

2007-09-28 @ 20:27:54
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: cicci

Jag gillar verkligen det du skriver. :)

2007-09-28 @ 20:34:26
Postat av: sorbonne

Linnea : Grazie - jag tycker det själv. Min cigarettbyxor är från Zara.
Linnea : Bilden är underbar - den känns realistisk.
Cicci : Mille grazie ;)

2007-09-28 @ 20:49:17
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Anna

Kan du inte länka en bild på den t-shirten? :)

2007-09-28 @ 22:39:17
Postat av: sorbonne

Anna : Självklart - jag ska ta med den i en dagens klädsel inom kort :)

2007-09-29 @ 10:32:14
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: benedictus

Håller delvis med dig. Om det blir tillräckligt minimalistiskt kan det nå en ny dimension. Risken finns dock alltid att det blir platt fall. T-shirt och jeans går i flera bloggar under täcknamnet minimalism och självklart kan det ibland vara slående snyggt och inspirerande, men i 99% av fallen finns det ingenting genialt med de utstyrslarna. Bara svensk anspråkslöshet och rädsla för att väcka reaktioner.

2007-09-29 @ 22:32:19
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: sorbonne

benedictus : Ja, klädseln fungerar ju inte utan rätt attityd och utséende.

2007-09-30 @ 10:12:02
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback