Volanger.

image885

image886

När jag klär mig tycker jag om att inkludera kontraster och även viss rörelse i plaggen. Ibland handlar det om klänningar i mjuka modeller, ibland och cigarettbyxor och lösa tröjor. Något som uppfyller båda kraven är volanger. I somras hittade jag en klänning som var uppbyggd i volanger och jag hade den i tankarna i flera veckor. Trots detta köpte jag den inte eftersom det en cocktailklänning som inte riktigt gick att klä ned. Tillslut släppte jag den, och har inte riktigt tänkt på volanger sedan dess. Förrän igår. Då köpte jag en kort kjol uppbyggd i korta volanger. Lanvin-esqua volanger, inte som bohokjolarna vi såg för några år sedan.

Kort om volanger :
Varför ? : Minimalistiskt, men samtidigt lite mer. Det känns uppklätt utan speciell ansträngning. Kortare volanger är något som Carine Roitfeld eller hennes välklädda dotter
Julia Restion-Roitfeld skulle kunna bära, och ärligt talat - hur ofta har franska Vogue fel?
Hur ? : Jag kombinerar min kjol med tunna stickade tröjor, men det är mitt personliga val. En klänning kombineras lätt med storstickade koftor eller skinnjackor, om man föredrar det. Svart är de ultimata färgen; kombinationen av en LBD och volanger känns väldigt snyggt. Albert Elbaz visade dock att färg inte är så fel, som bilderna visar.
N ä r ? : Any time, any place.

Kommentarer
Postat av: Lina

det något som gör att jag inte klarar av volanger. kanske är det sviter från min barndom i slutet av 80-talet som gör sig påmind.

Postat av: sorbonne

Lina : Det passar ju inte alla, och om man inte tycker om det ska man ju inte ha det heller.

2007-10-28 @ 21:42:36
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: fashionholic

älskar volanger i moderntappning!!!

2007-10-29 @ 11:29:21
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: sorbonne

Fashionholic : Ja, absolut!

2007-10-29 @ 12:58:27
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Sigrid

underbart.

2007-11-11 @ 18:49:22
URL: http://sigrid.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback