Vad vill ni läsa om?

image892

Imorgon åker jag till Paris i några dagar vilket betyder att jag inte kommer uppdatera speciellt bra. Därför tänkte jag ha en lite undersökning under tiden. Vid några andra resor har jag haft liknande men just den här gången har jag inspirerats av
Nio till Fem som ställde en liknande fråga för ett tag sedan. Fast om sin blogg, förstås. Min fråga är :
Vad vill du läsa om på Sorbonne?

Det kan vara allt från trender, olika ämnen som konst och kultur eller helt enkelt att jag ska ge min synpunkt i en viss fråga. Till exempel Roberto Cavallis samarbete med H&M eller olika modehus reklamkampanjer och budskap. Kanske vill du veta något speciellt om mig eller vilka mina favoritbloggar är. Allt är välkommet.  

Självklart är andra synpunkter och förbättringar också bra, och bidra gärna med inspiration.


Kommentarer
Postat av: bella

Lista dina favoritbloggar, ja! :)

2007-10-30 @ 11:21:31
Postat av: MakeUpYourMind

Ha det underbart i Paris. Vill så hemskt gärna åka dit,

Postat av: Moi

jag vill gärna se mer av dina personliga kläder, vad du har köpt, mer outfits och så. :) du har så grym stil!

2007-10-31 @ 11:55:28
Postat av: S

Jag vill se hur du ser ut!
Kläderna lyfts alltid fram på ett bättre sätt om man får se om på bäraren!

2007-10-31 @ 12:19:04
Postat av: Hanna

visa ditt rum! och tipsa om vad som är det finaste du vet, och om dina favoritplatser, och ge ett bra recept kanske

2007-10-31 @ 20:19:00
Postat av: Cathrine

Jag vill se vad du har på dig, vad du köper och hur det ser ut. Mer personligt och lite färre fina ord i dina inlägg. Din blogg är intressant och jag läser den dagligen, men den är inte självklar. En sak som jag tycker att du verkligen ska dra ner på är bilder på sjukligt smala modeller som faktiskt ser hemska ut. Ta en andra titt innan du hyllar rågblont hår på en nästan död modell. Inlägg om Audrey Hepburn är mycket uppskattade. Bonne chance!

2007-11-01 @ 16:08:55
Postat av: Amanda/sillycrimes

bella är den enda jag håller med fast det vore ännu roligare om du listade dina favorithemsidor generellt; förhoppningsvis är inte bloggar & style.com det enda som intresserar dig on the world wide web..

det är inte negativt att du håller dig så anonym mystik är ju en fräsch krydda på bloggar därför tycker jag snarare att det bra att du visar kläderna på hängare istället för på dig.

definivt inte färre fina ord för det gör inte bloggen mindre personlig, rättare sagt mer personlig då halva bloggvärlden verkar vara analfabeter.

sist (och minst) det är inget fel på trådsmala modeller; länge leve det sjuka idealet haha.

2007-11-01 @ 18:37:47
Postat av: Amanda/sillycrimes

p.s. jag är fullt medveten om att min svenska då och då suger kuken men det känns ärligt talat lite fånigt att sitta och korrekturläsa sina egna ord bara för att kommentera diverse bloggar d.s.

2007-11-01 @ 18:40:18
Postat av: Linnea

Jag gillar att läsa, och har fått uppfattning om att du också gör det. Så det vore kul med lite mer litteratur.

2007-11-01 @ 21:40:31
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: benedictus

Bra blogg. Du skriver väldigt bra, men språket känns en aning för högtravande ibland, lite krystat sådär, om du förstår hur jag menar. Fler bilder på dina kläder, och så vill vi ju se hur du ser ut=)

2007-11-01 @ 22:04:49
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: Sanna

skulle vilja se bilder på dig, och dina kläder... inte bara massor catwalk bilder. För att du har förmågan att skriva så att det blir intresant. Såååå plåta nu dina 10 favorit plagg och lägg ut här.

2007-11-02 @ 14:10:44
Postat av: M

Som tidigare kommenterat, tycker jag att din blogg är ultimat. Den är intressant, lockande och mogen. I like! Favoritlistor och annat personligt är alltid trevligt.

2007-11-02 @ 17:52:48
Postat av: Anonym

"länge leve det sjuka idealet haha." ???
3 modeller dog år 2006. Flera miljoner flickor, tjejer och kvinnor är sjuka i anorexi. Ska det sjuka idealet verkligen hyllas?
Jag ändrar mig vad gäller antalet fina ord, det är nog rätt bra och personifierar bloggen på sitt sätt.

2007-11-02 @ 20:49:49
Postat av: Amanda/sillycrimes

antar att det är cathrine speaking?
går det att missa den torra touchen i mitt "haha"?
personligen tycker jag bra om smal eftersom jag finner det attraktivt men aldrig skulle jag önska någon bli sjuk eller dö av det.. jag har flera bekanta som fallit in i smalsjukan och det är enligt mig det bland det värsta man kan drabbas av.. så ta mig inte på för stort allvar för jag vill pryda mig själv med självdistans >> jag driver med min egna fascination av för smala människor >> så roger that? klarnar det lite hur min hjärna fungerar eller tycks den inte fungera alls?

2007-11-03 @ 01:37:04
Postat av: Cathrine

Jag tycker också att det i många fall är attraktivt att vara smal och är delvis fascinerad delvis äcklad av modellerna som stapplar fram på visningarna. Allt fler och fler tjejer insjuknar i anorexi och jag har själv haft en släng av det hemska. Detta pga. av att jag faktiskt har en liknande kroppsfigur som Snejana Onopka på bilden, och hetsas då av dessa s.k. "ideal" där man ska väga så lite som möjligt, ha flertalet revben utstickandes och samtidigt vara så där unikt vacker. Låter det bekant? Kommentarer som "det är inget fel på trådsmala modeller, länge leve det sjuka idealet haha" och liknande tycker jag visar vilka förvridna uppfattningar tjejer har idag om hur en sund kropp ser ut. Vem ser ut som Snejana Onopka? Undernärda barn! Modellindustrin är helt sjuk och verkligen ingenting som unga idag ska eftersträva. Skulle någon vettig människa ge sig in i en bransch där folk dör i 20-års åldern?

2007-11-03 @ 11:10:55
Postat av: Amanda/sillycrimes

jag föredrar freja beha långt före snejana onopka ens nått mitt kranie av taggtråd. det är en fin gräns mellan undernärd och snyggosmal, ibland blir jag själv förvirrad vart mitt ideal ligger. allt du skrivit är väldigt korrekt men det är synd och lite tröttsamt att det alls ska behöva tas upp.. vi har fått en sån fruktansvärt gravallvarlig inställning till kroppen som jag bara vill spy på och nej jag är varken bulimiker, anorektiker eller särskilt smal; med ett bmi på 19,6 är jag sveriges favoritord LAGOM. jag skulle gärna vara bara några få kilo smalare men vill inte hamna i smalhysteri.. däremot är det viktigt att understryka att vi inte bara lever i en era av smalhysteri utan en hel kropphysteri - var inte för tjock, var inte för smal och inte heller för lagom för det är ju samma sak som tjock enligt många.. kvinnliga former ska bannlysas ungefär.. varför ska man ha mens och bröst? det är ju mest jobbigt? jag tror att det smala fokuset beror på så mycket mer än bara modellindustrin (säger inte att den inte spelar en livsviktig roll för det gör den ju uppenbarligen med sina 3 döda modeller bara under 06) till exempel har
många av det manliga könet också blivit kraftigt influerade av modellindustrin vilket ju ger ett ökat påtryck därifrån som jag själv känner mig påverkad av.. pojkar/killar/män är inte lika fokuserade på de stora brösten och rumpan längre.. huvudsaken är ju snarare att flickan/tjejen/kvinnan är smal.. sen är ju inget av det kvinnliga särskilt viktigt längre då våran funktion som barnafödare inte längre är vår funktion, vi kan ju nu köpa någon annans barn och mata den med mjölkersättning. vi vill inte längre slava under männen så istället försöker vi efterlikna dom på alla möjliga sätt, utseende- och känslomässigt, men istället hamnar vi bara på nytt i en underordnad situation då vi måste klara allt, vi måste vara man och kvinna i ett, annars blir här ju inga barn gjorda :P nu gled jag in på helt fel bana och med det skrivet så vill jag bara försöka få fram att det beror på så mycket mer än mode- och modellindustrin.. sen tror jag också att det största problemet är att allas vårt fokus ligger på att se lyckliga ut snarare än att vara det eller så har vi bara svårt att skilja dessa två isär numera?

2007-11-05 @ 08:55:24
Postat av: Amanda/sillycrimes

ojoj det blev väldigt långt.. förlåt sorbonne för att vi tar upp all din kommentarplats och förvandlar den till stordiskussion :/ men länge leve diskussionen!

2007-11-05 @ 08:58:40
Postat av: Cicci

Ja, du skriver ju otroligt bra. Du har en talang som du måste göra något med. Jag kan efterlysa lite mer variation och ännu mer personliga inlägg. Ibland tenderar det att bli lite enahanda, med för mycket fokus på de stora märkena (detta gäller inte minst bildvalet). / Lycka till !

2007-11-10 @ 22:23:07
Postat av: nike free

Når nogen kommer til skobutik med henblik på at købe nogle behagelige og gode sko det første navn, <a href="http://www.nikefreerun3.net" title="nike free">nike free</a>

2011-12-15 @ 10:12:03
URL: http://www.nikefreerun3.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback