Ivory.

image858

En del dagar är exceptionellt bra. Idag var en sådan dag. Jag vaknade sent, och åkte in till Stureplan efter att ha dragit på mig skoltröja och velourbyxor. Jag erkänner det otroliga fashion faux-pas jag begick,  men mitt försvar skulle senare halvan av dagen spenderas i en idrottshall. Dessutom är min skoltröja ljusgrå, kombinerad med ett nätt berlockhalsband i silver, pistagegröna byxor samt trench och en retro väska. En avslappnad klädsel behöver inte generera äckelkänslor från den modebesatta delen av befolkningen. Generellt undiker jag det dock själv, den avslappnade klädseln alltså.

Åter till dagen. Till lunch beställde jag beställ en soya Chai, samt tillbehör, på Espresso House och spenderade större delen av en timme med att läsa Oscar Wildes "The picture of Dorian Gray", som förövrigt är fruktansvärt bra. Efter blev det jakt efter ytterligare ett par av cigarettbyxor, fast denna gång i svart. Som tur är hittade jag ett par, men jag hann inte prova så jag la undan dem för ett senare tillfälle.

Jag vet att jag har gått in på det förut - men hösten är min absoluta favoritårstid. Den är så otroligt inspirerande med sin kalla luft och de färger som framträder. Det bästa med Stockholm är allt liv på gator och i Parker. Humlegården och Götgatan rekommenderas. Det är perfekta platser om man är oinspirerad, iaktta människorna runt omkring dig; se vad de bär eller deras betéenden - inspirationen kommer infinna sig.

Nu : Genomgång av gårdagen och dagens visningar från Paris på style.com. Att inspireras av våren på årstidens motsats, hösten alltså, gör höstdagarna ännu bättre.
Senare : Poweryoga.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det låter verkligen som en helt underbar dag :) Och jag måste hålla med dig om att hösten är en underbar årstid. Ibland drabbas jag av sådana otroliga lyckokänslor- hösten är så idyllisk och härlig.

Postat av: sorbonne

Linnea : Som du beskriver hösten - lyckokänslorna finns hos mig också:)

2007-10-02 @ 16:07:15
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: emma

var hittade du cigarettbyxorna?

2007-10-02 @ 19:52:51
Postat av: Julia

Vilken härlig klänning! Kram

2007-10-03 @ 20:58:32
URL: http://bagladies.webblogg.se
Postat av: majsan

Grymt snygg bild! Du lyckas alltid hitta dem coolaste :)

2007-10-03 @ 22:30:44
URL: http://www.majsimajs.blogg.se
Postat av: sorbonne

Emma : Zara.
Julia : Ja, det två underbar kläningar :) Kram!
majsan : Den är verkligen grym, och tack :)

2007-10-04 @ 21:10:08
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback