Förändring.

image862

Jag är trött på det feminina. Söta klänningar i chiffon och nätta skor får inte min blick att fastna, eller mina ögon att drunka i genialiteten bakom en sådan outfit från visningarna. Inte heller det maskulina är något som attraherar mig - könsneutralitet har inget med mode att göra. Trots detta är preppy en av mina svagheter och den här hösten tycks vara totaldominerad av det för min del. Självklart är det mer komplext än så och jag blandar flera stilar. Det jag är riktigt inne på just nu är klassisk amerikansk östkust möter Los Angeles till en sjuttiotalesque spikrak page, svarta ögonfransar och bleka läppar.

Jag spenderar nu mera mina dagar utan klänning och istället i cigarettbyxor, t-shirts och chunks. Eller vita ribbade linnen, stickad pull-over utan ärmar och etnohalsband. Det är enkelt, minimalistiskt och oerhört preppy. Enhetligheten saknas, eftersom att klänningar självklart fortfarande är ett litet inslag, men det är just det som är så spännande. Femininitet i sig är inget som jag har tröttnat på - bara den extrema formen av det. Att vara feminin i en klädsel som är preppy är inte lätt, men gjort på rätt sätt otroligt snyggt. Utmaningar leder till förändring som alltid uppskattas. Det leder framåt.

The current soundtrack of my life : Feist - I Feel It All. Läskigt bra. [Den upprensade versionen är dock bättre.]
Passande citat : "I just started with three thoughts: blazers, sweatshirts, and a vaguely preppy idea, and then it went into thinking about goddesses, stars." som Stefano Pilati sa om sin vårkollektion för Yves Saint Laurent. Jag tycker att jag kan applicera det på min nuvarande stil.

Kommentarer
Postat av: olivia

åh, jag förstår precis vad du menar! älskar förresten också feist. Vad har du hittat dina cigarettbyxor, någon bild kanske man någon gång kommer få se?

Postat av: sorbonne

olivia : Feist är grymt :) Mina cigarettbyxor kommer visas i en dagens outfit inom en snar framtid :)

2007-10-06 @ 18:39:11
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Sigrid

jag kan inte tänka mig ett liv utan klänning. klänning är kvinnlighet för mig, oavsett om man är feminin eller pojkflicka.

2007-10-07 @ 14:14:27
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: sorbonne

Sigrid : Ett liv utan klänning är inte acceptabelt - det finns alltid hos mig med. Kvinnlighet för mig är dock mer :)

2007-10-07 @ 17:56:35
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback