Chunky, but still not.

image887

Dagen har varit riktigt bra. Förutom att luften var precis lagom kall, himlen precis lagom grå och min klädsel precis lagom skön så har jag gjort en del roligt. Vid tolv-tiden åt jag och en kompis lunch på Mocco. Trevligt plus att det följdes upp med en promenad på stan. Sista helgen i månaden överbefolkar stockholmsgator, och kanske framförallt affärer, men på grund av det dåliga vädret var det senare mer befolkat. Eftersom en ganska llång promenad var målet stördes jag inte speciellt. Dock blev det ett par inköp för min del - en volangkjol i svart och Sachajuans hårspray. Efter det gick jag på bio med samma kompis - perfekt och höstigt.

Det här ska trots allt handla om mode och därför kommer jag gå vidare på ämnet klädsel. På senare tid har jag haft tjugotal och drop-waist i tankarna, jag har inte riktigt hittat en klänning som passar mig. Själva tanken på en lägre midja känns osmickrande, och därför är det svårt att hitta rätt modell. Men när jag idag kombinerde en mattsidenklänning med en stickad tröja i merinoull, vilket resulterade i en lägre midja, kändes det helt rätt. Tröjan är löst sittande och rundhalsad vilket gör att det inte blir för klumpigt. Perfekt.

Drop-waist eller inte?

Kommentarer
Postat av: Mathea

Dropwaist! Förutsatt att klänningen är lös upptill och att nedre delen inte är för lång. Med tunna strumpbyxor så blir silhuetten grym och benen ger ett slankt intryck, därför spelar det ingen roll att midjan inte markerar på ett ultimat ställe.

2007-10-27 @ 23:11:41
Postat av: Felicia

Dropwaist ja!Men bara om det är ett eller flera lösa,välgjorda plagg.

Postat av: sorbonne

Mathea : Nederdelen måste vara lite kortare annar ser det underligt ut. Jag tycker dock att stickade strumpbyxor fungerar lite bättre, klär ned lite.
Felicia : Precis :)

2007-10-28 @ 08:57:16
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Sigrid

vilken vacker bild. tummen upp för dropwaist.

2007-10-28 @ 09:32:05
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: sorbonne

Sigrid : Den är vacker - och det är dropwaist också.

2007-10-28 @ 11:14:11
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback