Blekt. Återigen.

image591

Att kombinera olika bleka färger till ett blekt inferno har ett tag varit en besatthet hos mig. Perfektionen man uppnår i kombinationen blekrosa, iskallt grått och mörka naglar är oslagbar. Det är kontrasterna jag tycker om. Blekt mot starkt. Mjukt mot hårt. Det måste finnas en jämnvikt i en klädsel - det är det som skapar stil.

På bilden är klänningarnas linjer nästan utsuddade mot varandra och är i obestämbara nyanser i mellan vitt och ljust rosa. Strikt möter volym och överdrivenhet, enkelt möter silvriga ögonskuggor som tar det hela till en ny nivå. Enkelheten möter det komplexa att ha silvrig ögonskugga, ett penseldrag och man är helt fel. Det är det som är med stil, gränslandet mellan perfektion och något underlig och absurdt är diffust.
Dimmigt.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag håller med till 100 %.

Postat av: sorbonne

Linnea : Åh, vad kul!

2007-06-03 @ 20:12:18
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: benedictus

Du tar sannerligen modet till en högre nivå- det handlar inte bara om att slänga på sig något hyfsat matchande på morgonen- det är konst. Att få till den där perfekta balansen är betydligt svårare än att bara lite stokastiskt välja ut en klänning och dra på sig en kofta, det är något komplext som kräver kreativitet, perfektionistisk ådra och förmågan att tänka utanför ramen.

2007-06-04 @ 21:46:44
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: cicci

Fin analys! Vad duktig du är!
Älskar att se på det bleka men kan tyvärr inte (tror inte det??...) bära dessa färger själv. Jag kan se sjukligt blek ut. Fast på senare år har jag börjat gilla att se lite blek ut även på sommaren. Tycker inte det är så snyggt med för stark solbränna à la svensk. Det är lite helstket gris över det hela.

2007-06-05 @ 20:20:49
Postat av: sorbonne

benedictus : För mig är mode en konstform, och stil något som ständigt måste vårdas.
cicci : Håller med - blekt slår rödflottigt.

2007-06-05 @ 22:22:19
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Jakubalma

Greetings. This site is so full of information

2010-06-15 @ 13:16:18
URL: http://jakubalma.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback