Vilken är din bästa klädsel?

image919

Eftersom
förra frågan var relativt seriös blir den här mer ytlig. För att balansera det.  Dessutom måste tillägga att jag blev väldigt överraskad över att det var så många som tog sig tid att skriva - otroligt intressanta svar blev resultatet. Dagens fråga är som sagt lite mer ytlig. Man fokuserar ofta på misstagen inom mode - nittiotalets sneakersplatåer eller axelvaddar som var alldeles för stora. Jag tycker den spänningen är överskattat - det jag vill veta är vad ni har trivts i och känt er bäst i. Alltså är dagens fråga :

V i l k e n  ä r  d i n  b ä s t a  k l ä d s e l ?

Enskilda plagg, hela klädslar eller favorit accessoarer.

Kommentarer
Postat av: inmood

Funderar ett tag på frågan och kommer fram till att klädseln måste uppfylla vissa kriterier, som komfort, hur man känner sig i klädseln osv. Trots en ytlig fråga är den inte lätt att svara på. =) Jag minns en klädsel jag hade jämt och ständigt till vardags förra sommaren på landet och det är en brun halvlång klänning från H&M med ett turkost barnskärp i midjan. Det känns som en av mina bästa utstyrslar: enkelt och bekvämt, men samtidigt kände jag mig så bra i klädseln då den passade in där på landet, samtidigt som jag fick vara ensam om den.

Postat av: Laura

Jag har alltid en stor ring på fingret. Hm, annars så har jag nästan alltid ribbade linnen och nu på hösten (oj, det är visst vinter nu..!) är stora, stickade och varma koftor perfekt. Är kär i mina nya Superfine jeans också.

2007-12-05 @ 13:39:15
Postat av: sorbonne

Inmood : Du har rätt - det är inte en speciellt lätt fråga att vara på alltid :) Jag älskar förövrigt när man passar in i omgivningen, som din klädsel på landet till exempel.
Laura : Ringen låter underbar, ribbade linnnen är mina favoriter och stickade koftor också.

2007-12-05 @ 15:04:22
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Natalie

Har nog inget svar på den frågan.. Men en sak som en klädsel ska uppfylla är att man känner sig bekväm och fin i den :)

2007-12-05 @ 17:36:17
URL: http://naw.blogg.se
Postat av: Mathea

Jeans och byxor med hög midja, om man passar i det, är alltid hur snyggt som helst. ibland känner jag "idag är det stumpbyxedag!" - då måste man helt enkelt ha klänning. Jag älskar att ha min ljusgråa plisserade klänning till min vinröda merinoullskofta och variera med olika strumpbyxor och smycken. Ofta tycker jag att en vacker ring kan göra en hel utstyrsel! och ibland känns det helt fel att vara så "uppklädd" som i klänning, då känner jag kanske för att gömma mig bakom en sjal och en kofta, eller en t-shirt med tryck. koftor i olika, spännande färger är en grym investering. ha en bra dag!

2007-12-05 @ 17:48:58
URL: http://theson.webblogg.se
Postat av: Nina

för utgång: En LBD som man känner sig bekväm i, tunna svarta strumpbyxor, höga klackar! kuvertväska och stora guldsmycken! :)

2007-12-05 @ 21:51:03
URL: http://fashionina.com
Postat av: Johanna

Jag tycker det varierar från dag till dag men nu det senaste måste jag säga att jag mest går runt i stora, tjocka, lite längre tröjor och till det ett par lager strumpbyxor och någon slags sockar. På fötterna sitter det någon mcinsprarad modell, antingen högklackat eller boots. Det är varmt och bekvämt, vilket är bra för jag fryser väldigt lätt. Till det har jag ett sött armband för att bryta av lite. Och det bästa av allt är att det går så fort att klä på sig på morgonen :)

2007-12-05 @ 21:58:06
URL: http://ambitios.webblogg.se
Postat av: olivia

Min favoritklädsel är kläning absolut! jeans är bara obekvämt och jag hittar inga som inte är förstora i midjan (är 179cm vilket gör att jag har pretty long legs)
Men en klädsel som visar min personlighet, som inte står ut föör mycket och inte är föör opersonlig. Den ska reflektera över den jag är. Vilket den oftast också gör, då kan jag ju också bära upp det med bravur!

2007-12-05 @ 22:01:34
URL: http://pluie.blogg.se
Postat av: sorbonne

Natalie : Bra sammanfattat :)
Mathea : Exakt så brukar jag känna - otroligt roligt att se att någon annan tänker likadant!
Nina : :)
Johanna : Låter väldigt snyggt och bekvämt :)
Olivia : Klänning är otroligt - det bästa plagget. Limiterad personlighet kanske är det bästa ändå?

2007-12-06 @ 10:03:31
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback