Lista.

image923


Din stil - sammanfattad i några få ord
Preppy, motsägelsefull, constantly evolving.
Inspiration?
Jag brukade tycka att Harpers var det enda som verkligen inspirerande, men eftersom jag i höst varit väldigt trött och glidit lite ifrån mitt modeintresse, stundtals, så har den hamnat lite i andra hand. Däremot har jag börjat se konsten att sound-tracka som ett helt nytt sätt att inspireras. Musik och att klä sig är lite lika - båda formerna uttrycker en känsla.
Basplagg?
Koftor. Det finns ingenting så får mig att känna mig mer avslappnad, men samtidigt uppklädd. Enorma sjalar är också riktigt bra för att dölja, framhäva eller bara utmärka en outfit.
Senaste köp?
En underbar sidenklänning från Urban Outfitters. Den är paisleymönstrad i turkosa toner med tre-kvartsärmar och är aningen v-ringad ringning. Ganska kort och svårmatchad men otroligt söt. Siden är förövrigt förvånandsvärt varmt på vintern. Väldigt trevligt.
Smink ?
Puder, mascara och carmex. Och massor med produkter som håller min hy så bra som möjligt. Ibland lite sotat runt underfransarna, ibland bleka läppar. Hellre hårgrejer måste jag säga.
Bästa köpet någonsin?
Min Manhattanväska och de tvåfärgade skinnstövlarna. Tveklöst.
Fyra saker på önskelistan inför jul?
En fuschia färgad t-shirt från American Apparel, Acne Hug Lost, en sadelväska och Kiehls grejer.


Får jag se era listor?


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, vet du var man kan köpa Diptyque doftljus i Sthlm?

2007-12-07 @ 18:59:42
Postat av: sorbonne

Anna : Tyvärr inte. NK brukar ha det mesta, men de har inte Diptyque. Däremot finns det många bra alternativ där.

Postat av: cicci

Jag har en, tycker du säkert, märklig undran. Man kanske bör känna till det men:
Vad är en sadelväska?? Om det är vad jag tror, äger jag en men det vet jag först efter att du beskrivit. :)

2007-12-07 @ 20:10:28
Postat av: S A N D R A!

fin bild =)

2007-12-07 @ 23:47:21
URL: http://sandr4.blogg.se
Postat av: Angi

Vart kan man köpa en sadel väska?

2007-12-08 @ 00:55:56
Postat av: inmood

Äsch, klickade på "kommentarer" och ville läsa alla andras listor, men inga hade gjort några. Jag ger mig på det i alla fall, så får jag väl se om ngn hänger på:

Din stil - sammanfattad i några få ord?
Alltid uppklädd, färgglad, enkel.

Inspiration?
Filmer, musik och dylikt, helst gammalt, men med en relativt ny syn på det hela.

Basplagg?
Jeans, långärmade vanliga tröjor, vardagsklänningar.

Senaste köp?
Svarta byxor.

Smink?
Altid mascara, sedan mer eller mindre sminkning som varierar från dag till dag: aldrig mycket täckning av ansiktet, gärna läppstift, ibland markerade ögon.

Bästa köpet någonsin?
Svår fråga... Mina Carolina Herrera-glasögon, tror jag.

Fyra saker på önskelistan inför jul?
Audrey Hepburn-box, mobiltelefon, gamla böcker. Inga kläder i alla fall - det blir bara fel - hellre presentkort isåfall.

2007-12-08 @ 03:56:05
URL: http://inmood.blogg.se/
Postat av: sorbonne

Cicci : Självklart får man undra :) En sadelväska har axelrem, ofta reglerbar, och har är till formen som en rundad rektangel. Den är väldigt svår att beskriva, men jag vet att Mulberry har en väldigt känd variant om det är något du känner igen?
Sandra : Oui!
Angi : Som jag nämnde har Mulberry en underbar, Palmgrens på sibyllegatan i Stockholm och mycket second hand.
Inmood : Vad roligt att du gjorde listan! Det är verkligen kul att se allas svar :)

2007-12-08 @ 11:00:04
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Mathea

Din stil - sammanfattad i några få ord?
kontrastrik på alla möjliga vis om än enhetlig! Och under blixtsnabb utveckling.
Inspiration?
Catwalkbilder inspirerar mig inte över huvud taget, knappt modereportage heller. Ett plagg inspirerar först när det sitter på en människa som jag beundrar, därför influeras min stil ofta av diverse artister, ofta manliga. Det är inte plagget i sig som gör det, utan attityden. Men jag uppskattar foton som känns äkta, gärna på tonåringar från sjuttiotalet.
Basplagg?
Jag håller med dig om koftorna.

Senaste köp?
En småblommig, grymt söt klänning i "höstiga färger" samt en brun-orange väska, med etiketterna kvar, gjord i Tjeckoslovakien(!). Båda från Röda Korset.
Smink ?
Concealer och mineralpuder, Clinique hudvård.
Bästa köpet någonsin?
En svart skinnväska som jag fortfarande älskar. En ring som kan göra vilken klädsel som helst, och en grå stickad kofta som fortfarande är lika fin som för 1,5 år sedan.
Fyra saker på önskelistan inför jul?
Jeans och kjol som inte är midjehöga, det är jag trött på. Svarta strumpbyxor av hög kvalité

2007-12-08 @ 16:02:21
URL: http://theson.webblogg.se
Postat av: Anonym

häftig bild!

2007-12-08 @ 16:37:42
URL: http://metrobloggen.se/linder
Postat av: sorbonne

Mathea : Underbara svar!
- : :)

2007-12-08 @ 17:48:50
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: johanna

Din stil - sammanfattad i några få ord?
Svart, rena linjer. Nagellack och feminina armband.

Inspiration?
Folk som lyckas fånga känslor och förmedla ut dem till massan, i skrift, ljud eller bild. Tanter/gubbar som även om de går med rullator behåller sin elegans. Det fascinerar mig.

Basplagg?
Svarta stuprörsjeans, passar till nästan alla tillfällen.

Senaste köp?
Ett svart trekantigt artdeco inspirerat soffbord från secondhand.

Smink ?
Vardag, concealer och lite puder. Brun mascara, enkelt och naturligt.

Bästa köpet någonsin?
Svårt, men mina svarta skinnpumps med hög klack. Perfekt passform, höjd och tå.

Fyra saker på önskelistan inför jul?
Hudkräm, nagellack, böcker och upplevelser i form av resor. Kläder som inmood sa, blir oftast fel.

2007-12-09 @ 12:34:22
URL: http://ambitios.webblogg.se
Postat av: anna

kul lista, den snor jag ;p

2007-12-09 @ 17:04:46
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: sorbonne

Johanna : Vad roligt att läsa din lista :)
anna : Ja, gör det :)

2007-12-09 @ 19:15:42
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback