Årets.

image937

Klädesplagg : Klänningar och cigarettbyxor.
Accessoar : Armband. Många, nätt och i olika material.
Skor : LeCoqSportifs och espadrillos hela våren och sommaren, och under hösten skinnstövlar.
Köp : Min stil blev mer balanserad och jag lärde mig veta vad jag ville ha. Av många bra köp måste jag säga att en sidenklänning från Uraban Outfitters nästan var bäst. Okaraktäristisk och alldeles fantastisk. På en av årets sista dagar, julafton, fick jag en otrolig väska som skulle toppa listan om det inte var en present.
Bok : Jag läste många riktigt bra.
Inspiration : Paris, Harpers, Nylon och konst var årets bästa.
Bloggar :
Conspiceres Sofia Dahlén var i en klass för sig, Lolita var riktigt bra i år, The Sartorialist för style.com var riktigt inspirerande och många mindre bloggar med lite råare framtoning var riktigt bra.
Låt : "I'll melt with you" av Nouvelle Vague, "Samson" + "On the radio" av Regina Spektor, "Pop the glock" av Uffie och "Drop it like it's hot" av Snoop Dogg - samt oändligt många fler.
Resa : Under året reste jag fem gånger till Frankrike och alla resorna var riktigt bra. Av de fyra till Paris var sommarresan bäst. Sensommar i Paris är grymt.
Magasin : Stora delar av året var Harpers Bazaar och Vouge det enda tänkbara men på slutet kom Nylon som en oväntad favorit. Nästa år kommer Pop, som visade sig riktigt bra, läsas.


Hur har ert år sett ut - självklart vill jag se era listor.

Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Kul lista att läsa! Klänningen till höger på bilden är inte lite fin den

Postat av: sorbonne

Donnasandra : Den är riktigt fin, skulle gärna bära den idag!

2007-12-30 @ 17:00:16
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: sofia dahlén

åh underbara fina söta, i love you. Och jag älskar att du är tillbaka!

Jag gör ingen årets-lista, men några små årets-poster tror ajg bestämt (som den med AF-kampanjen)

2007-12-30 @ 17:04:53
URL: http://www.conspicere.se
Postat av: sorbonne

soifa dahlén : Du är ju grym! Vad glad jag blir över att du tycker om mig också :)

2007-12-30 @ 17:06:17
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: inmood

Klädesplagg : Klänning
Accessoar : Långt halsband
Skor : Reptilballerina
Köp : Glasögon från Carolina Herrera
Bok : Massa historeböcker
Inspiration : Streetstyle-bloggar
Bloggar : Jag har en massa favoriter, Conspicere är en favorit, din är en favorit (om du bloggade oftare är din nog den bästa), Donnasandra är en annan favorit, likaså Linn, Milk, Underbara Clara m.f.
Låt : Trois Gymnopedie
Resa : Blivit mest resor fram och tillbaka genom Sverige i år, hoppas på mer inspirerande resor 2008.
Magasin : Vogue har alltid varit min favorit, men det har varit mer bloggläsande i år.

2007-12-30 @ 21:02:39
URL: http://inmood.blogg.se/
Postat av: Mathea

Klädesplagg : Klänningen! (men allra mest har jag såklart använt, och förbrukat, strumpbyxor.)
Accessoar : Väskan med axelband, ring.
Skor : Tygskor, jodhpurs
Köp : Blommig klänning köpt second hand, köpte mot slutet av året och jag har använt den hur ofta som helst.
Bok : Ett ufo gör entré av Jonas Gardell
Inspiration : Pete Dohertys musik, modeller off-stage (såklart kanske) och bilder som känns "verkliga", alltså inte iscensatta. Såna inspirerar alltid, oavsett kläder på fotot.
Bloggar : Din, mot slutet av året. Sen är Hotspot alltid bäst.
Låt : Flourescent acolescent - Arctic Monkeys, You talk - Babyshambles, Another sunny day - Belle & Sebastian, This is a song - Magic Numbers, Turn on me - The shins
Resa : London med min klass!
Magasin : Bon!

Gott nytt år!

2007-12-31 @ 08:00:00
Postat av: sorbonne

inmood : Vad glad jag blir att du tycker bra om min blogg! I'm honored.
Mathea : Och du med - vad roligt att du tycker att min blogg är bra!

2007-12-31 @ 19:39:10
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback