Emergency outfits. [Ett av mina många modebudord]


[2 av mina emergency outfits]

Det finns nätter när man vaknar, kommer hem från fester eller bara håller sig upp med ett avsnitt av "Sex and the City" och en våg av inspiration. Jag bråkar komma på mig själv med att stå klädd i klänning, högklackat och beströdd med halsband men samtidigt vara helt osminkad eller hårfixad. Nästa morgon vaknar man upp och rensar, rensar, rensar tills man har hittat det där perfekta. Det som skulle passa varje dag. En emergency outfit.

En emergency outfit är alltså något som alltid passar. Givetvis behöver det inte vara något du kommit på mitt i natten. Mina emergency outfits består av basdel, en favorit del och skor som passar till. Den första outfiten, med Manhattan-väskan, är väldigt definierande för min stil. Det är cleant, minimalistiskt och lite nittotalssportigt [det är alltså modetwisten i det hela]. Den andra outfiten är helsvart och ganska okaraktäristisk för mig, men den har ändå präglat min stil. Att det är höga klackar till och benen lite vidare gör att den blir lite 70-tal, något som jag är inne på nu. Det jag vill säga, utan utsvävningar, är att det är en outfit att ha när håret, sminket eller all the above har gått fel. Då är den rätt.

kort..
När : När klädpanik, tusen ombyten eller det är en kvart kvar tills du ska träffa tin kompis är närstående.
Varför :  Kanske inte så extremt som "style is everything - comfort is nothing " för alla, men något åt de hållet.
Hur : Ha ett par outfits som alltid funkar.


Sorbonne Scool of Style oftare?

Kommentarer
Postat av: Ella

Enkelt men jäkligt snyggt.

Postat av: Jenny

Åh, vad vi är lika, sitta uppe och kolla på SATC (ok då, ok alla andra modebloggerskor gör det med) och emergency outfits (ok då, vi är lika lika som ALLA mode-bloggerskor!) :) Men bra inlägg iaf! :)

2007-04-19 @ 20:36:38
URL: http://carlsdotter.blogg.se
Postat av: sorbonne

Ella : Tack!
Jenny : Jag tycker inte alls att alla modebloggare gör det, i alla fall har inte alla emergency outfits :) Men vi är onekligen lika!

2007-04-19 @ 20:43:29
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: åsikten

Den första outfiten är grymt snygg. Är det H&M-kjol med fickor? Yees, school of style oftare gärna för mig!

2007-04-21 @ 17:12:12
URL: http://asiktenojag.blogspot.com
Postat av: Narsblade

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!

2008-01-04 @ 20:26:10
URL: http://narsblade.blogspot.com
Postat av: Johnvilje

Perfect work!

2009-03-03 @ 09:22:06
URL: http://johnvilje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback