11 korta.

image461

Din stil i en mening : Enkelt parisiskt möter oväntade kombinationer. Dare or be square.
Stilförebild : Just nu är jag besatt av Drew Barrymore. Framörallt för hennes attityd och avslappnade framtoning, och inte så mycket för kläderna.
Senaste köp : En farfarströja från Filippa K, ett linne med tryck från Tiger och ett armband från ett danskt märke.
Framtida köp : Ny foundation och en volymmousse från Sachajuan [någon som provat] behövs, men nu satsar jag mer på Paris. Där letar jag efter pumps och söta klänningar. En utförligare guide kommer senare.
Favoritdesigner : Marni är nästan precis min stil just nu, Hussein Chalayan är alltid en futuristisk inspirationskälla men annars är det mest helheten som inspirerar.
Inspirationskälla : Harper's Bazaar [även fast GB april är en besvikelse - Joss Stone på omslaget?!] är tidningen just nu. Streetstylebloggarna har lite tappat sin charm, jag väntar på ett vänligare klimat. Stora inspirationen kommer från runaway visningarna och de ströbilder som sprids på nätet.
Favoritbok och film : "The Royal Tennenbaums" och "Walk the line" är grymma. Jag ser sällan om filmer men dessa är verkligen sevärda. Plus Tennenbaums är otroligt inspirerande mode-wise. Min favoritbok sedan ett par år är "Räddaren i nöden".
Bäst i vår : Förutom resan till Paris ser jag framemot att ha klänning utan att fysa. Den berömda hm-klänningen kommer bli så bra och de resterande är nästan lika söta.
The times are changing : Köpte ett klarrött nagellack istället för de traditionella rouge noir. Det är ju ändå vår.
Smycken : Jag har en hel del, och mycket nytt för våren. Armband i stora chunks och halsband är ofta inslag i mina outfits. Senaste veckan har ett stort armband med kristaller inhandlats och i dag ett stelt men ganska tunt mönstrat. Ser framemot att de blir favoriter.
I väskan : Evian, mobil, rosebud, en bok och en full make-upväska. Det känns väligt vårigt att sitta och läs i kungsträdgården, gå runt på Götgatan eller ta en fika med en kompis. Och min väska är anpassad.

Hur ser er lista ut?

Kommentarer
Postat av: Victoria

Känner igen mig i en del. Vad det gäller nagellack så kör jag också rött, faktiskt blodrött, istället för det rosa. Den där farfarströjan önskar jag att jag också just hade införskaffat. Jag behöver en!

Postat av: sorbonne

Victoria : Farfarströja har varit en obsession nu ett tag - och det är verkligen snyggt! Till kjol, under klänningar eller till jeans. Den passar heklt enkelt :)

2007-04-06 @ 10:37:10
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Anonym

vart har du köpt armbandet som var på förra inlägget? pris? superchic

2007-04-06 @ 11:14:04
Postat av: ivatbn

Hi My Name Is ivabqb.

2007-05-13 @ 04:24:46
Postat av: monster beats studio

fait totalement parfait.

2012-01-19 @ 09:36:07
URL: http://www.monster-beats-studio.net
Postat av: nike air force one

it comes to sneakers for the past few decades.

2012-01-19 @ 09:39:56
URL: http://www.nike-air-force-one.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback