Blått och svart

  

En av modereglerna är att man inte ska blanda blått och svart. Det ska man inte heller, om man inte kan bära upp det. Blått är en av mina favoritfärger och jag anväder det som basfärg. I det här fallet blir det dock färgen som är mest detaljrik, eftersom den kombineras i olika material. Den svarta klänningen är väldigt plan, men med skorna och jackan blir det riktigt fint. Dels för att jackan är så detaljrik, men också för att skorna är så varierade. Lack, skinn och rosett - i en sko, helt perfekt. 

Svart är överhuvudtaget en överskattat färg. Den beskrivs som dramatisk och sexig, men hur många vardagsplagg i svart har haft de egenskaperna? Det som sällan inses är att få passar i svart trots att det är en så överkonsumerad färg. Egentligen passar svart bara på klänningar -  men då är det otroligt fint. När klänningen entligen är erkänd som ett basplagg i garderoben tycker jag man lika gärna kan ha sin svarta klänning till vardags.

Kommentarer
Postat av: Bohemica

Ojojoj vilka fina skor!

Postat av: sorbonne

Beohemica: Marc Jacobs, vem annars? :) Jag älskar dem - så söta, tuffa och härliga på samma gång.

2006-07-16 @ 20:22:19
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Mimi

Regeln gäller ju egentligen inte bara blått och svart utan blått, svart, grått och brunt.. Personligen anser jag att svart fungerar med det mesta; Det är brunt och grått som borde vara förbjudet på riktigt...

2006-07-16 @ 20:26:41
URL: http://mimis.blogg.se
Postat av: sorbonne

mimi: Jo, jag vet men eftersom det bara gällde blått så.. Och det är ju den mest kända regeln. De andra är självklara :) Brunt borde överhuvudtaget förbjudas :) Haha.

2006-07-16 @ 20:38:15
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback