Byxor



Byxor är verkligen svårt för min del. Jag har inte hittat de perfekta jeansen men inte heller någon vanliga byxa heller. Jag är egentligen en person som gillar kjol och klänning mycket bättre. Om kanske åtta år går jag vid Sorbonne i Paris och då behöver jag inte oroa mig för om vädret tillåter kjol eller klänning utan kan ha på mig det jag vill. Även om jag inte låter minus tio hindra mig från att gå ut i kjol och t-shirt om det är en perfekt outfit som kräver en tunn jacka så inser jag att det inte är så bra i längden. Därför är byxor ett måste.

Ända sedan Your weekend fashion shop öppnade har jag velat ha chinosen. De är enkla, snygga och passar oerhört bra till det mesta i min garderob. Till och med priset är bra. Det enda som hindrar mig från att köpa dem är storlek och kvalitet, jag vet inte hur materialet är. De ser inte helt toppen ut.

    
(  h o p e  &  w h y r e d  &  h m  )

Jeans, jeans, jeans. Den eviga frågan. I höst vill jag ha ett par mörka i tajt modell som hasar sig nere vid foten. Det get rätt känsla, den känsla som jag repeterar, enkelt och cleant. Jag har hittat tre modeller som är rätt. De är alla riktigt lika, nästintill identiska, men det är detaljer och kvalitet som skiljer dem åt. Hope har en utmärkande knapp och lite ljusare färg som passar till mer. Why Reds är lite mörkare och fickorna lite mer utmärkande. Hm jeansen är nästan helt ute ur valet eftersom fickorna och höjden inte är så snygg. Det enda positiva är att de har rätt tvättning och för femhundra kronor kan man ju alltid prova. Eftersom jag har lite feber så blir det nog ingen shopping förrän nästa vecka men jag kommer gå direkt till både hope och whyred för att prova jeansen. Sedan kanske, kanske jag beställer från Your weekend fashion shop.

Update : Det blir hm-jeansen till att börja med. Jag kollade fel på priset - de kostar bara fyrahundra. Det är alldeles för bra för att låta bli att prova =)

( B i l d e r  Your weekend fashion shop & hm )

[email protected]

Kommentarer
Postat av: alex2

snygga jeans.

Postat av: Cicci

H&M-jeansen såg riktigt snygga ut, men håller med det känns inte alltid så himla kul men ibland orkar man inte mer! Och tyvärr får du nog köra på långbyxor i Paris på vintern också, det kan vara riktigt kallt och framförallt rått i januari-februari, usch...

2006-08-03 @ 20:15:10
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Fia

de där chinos:en va ju riktigt coola!

2006-08-03 @ 20:27:57
URL: http://fialutten.blogg.se
Postat av: sorbonne

alex2: yes.

cicci: Jag är välmedveten om att det är kallt i paris, men inte lika länge som här iaf =) hm jeansen är blir nog bra, de är ju i alla fall snygga.

2006-08-03 @ 20:28:37
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback