Sunday in the park.

image841

  

Söndagar spenderas bäst promenerandes i parker. Eftersom att tiocentimeters klackar inte passar speciellt bra på grusiga jordvägar är den bästa möjligheten att sitta på de gröna bänkarna som alltid är ett inslag i interiören. På dessa bänkar sitter man helst lite uppkurad, med väskan mellan sig och sitt sällskap och med ena foten slappt på marken. Tillsammans med en Chai latte [eller soya som för min del] så är känslan fullbordad. Timmar av pratande kan fyllas på den enkla parkbänken. Inspirationsnivån är hög - de krispiga löven på marken, den isigt svala luften och människorna som hela tiden rör sig.

Klänning : Ann-Sophie Back. Att en stickad klänning centreras i en knut i mitten tycker jag både är bärbart och otroligt snyggt. Kombinerat med vinrött och muddar längst ut på ärmarna och i ringningen blir det ännu snyggare. Det är basic, men så otroligt snyggt.
Armband : Erickson Beamon.  Kombinerat med smycken med lite konstnärlig och artsy känsla blir en plan klänning ofta ännu bättre. Det ger förlänger den sofistikerade och elegant känslan - men på ett annorlunda sätt.
Skor : Christian Louboutin. Skorna är lite som en förlängning av armbandet, i alla fall stilmässigt. Skor som är annat än svarta, bruna eller möjligvis röda är väldigt ovanligt ute på Stockholmsgator. Jag är personligen lika dålig på det själv att vara lite mer vågad eller avante garde när det gäller skor men dessa får mig att vilja bättra mig.
Väska : Yves Saint Laurent. Enorma väskor till nättare kläder är en kontrast som alltid är att sträva efter. Att Down Town Bag får plats med de nummer av Harpers eller Nylon man vill ha med är bara en fördel.

Hur är ni - oerhört minimalistiska eller tål en tvist ibland ?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Den där klänningen är oerhört fin. Vet du när de kommer ut i butik?

Postat av: sorbonne

Linnea : Jag vet faktiskt inte om den går att köpa i Sverige - men jag antar att NK borde ta in den. När vet jag tyvärr inte heller..

2007-09-23 @ 19:47:42
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: hanna

Låter otroligt mysigt, speciellt med de plaggen! :D

2007-09-23 @ 19:57:32
URL: http://hjartahanna.webblogg.se
Postat av: sorbonne

Hanna : Ja, absolut!

2007-09-23 @ 21:09:24
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Viljarkaisa

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2010-06-28 @ 07:52:03
URL: http://viljarkaisa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback