Söndagar.



Söndagar är helt värdelösa. Det finns absolut inget att göra. Inga caféer är öppna länge, inga affärer r öppna och det är allmänt dött. Det bästa är att göra upp planer inför veckan. Jag pratade precis i telefon med en kompis och vi hade samma dunkla åsikt om söndagar. Det bästa var helt enkelt att ha pyamas till klockan två och sedan göra ett försök till att duscha. Oftast misslyckas det, eftersom nästan hela dagen gått och man ändå ska gå och lägga sig snart. Så vi bestämde oss att bada på tisdag, för jag lär inte komma ut ur mina myskläder förrän då.

Den perfekta strandagen har tre viktiga delar. Det allra viktigaste är Ben&Jerry's. Can't live with it, can't live without it. Det bästa som finns är att dela en pint med en ritkigt bra kompis samtidigt som man pratar om fransmän, italienare eller berättar lite halvhemligheter. Efter det kan det få vara riktigt soligt, och framförallt är badet viktigt. I Stockholm ska det vara klippbad, i Skåne ska det vara vit sand och i Bohuslän är det snäckor på botten. Eftersom jag befinner mig i Stockholm så är det mest klippor, jag undviker den sunkiga sanden. Stenar gör så ont på nypedikyrerade fötter men det känns så mkt mer hygieniskt än den äckliga sanden.

Jag undrar lite när jag ska ta mig ur min pyjamas-period. Den är ju så himla skön.

Kommentarer
Postat av: sanna

ååh, ben&jerry's. nu blev jag glassugen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback