Jag är patriot, men inte i mitt eget land.

 

Jag såg början av matchen, men det går inte. Skräcken är total. Vad händer om Italien förlorar? Inga mer kramar från Cannavaro, inga bittra miner från Totti och Buffons räddningar blir glömda. Jag vågar helt enkelt inte vittna en slakt, även om en värdig sådan, av Italien.

Allt började för 4-5 år sedan, efter VM 2002. Jag hade fallit för Tottis namn. Det lät så roligt i en 10 årings öron. Detta satt liksom kvar tills jag köpte min Totti-tröja. Det var på ett piazza i Sorrento som jag tog på mig min Totti-tröja för första gången. Italienarna jublade, de applåderade mig. Sedan dess är jag fast.

Så när jag åkte till Hamburg för att se matchen mot Tjeckinen var jag inte sen att ge tjeckerna elaka blickar eller muttra och väl på plan var jag den absolut ohederligaste supportern. Jag applåderade åt tacklingarna, skrattade åt de gula korten och buade åt tjeckernas taklingar av Camoranessi (även fast han förtjänade det).

Om Cannavaro får krama Luca Toni igen så ska jag bära min Totti-tröja imorgon. Trots att det är 30 grader varmt och den är gjord av plast.

Kommentarer
Postat av: emma

:D

Postat av: Towe

ojojoj vilken härlig text! :D

2006-07-05 @ 23:37:08
URL: http://www.toe.blogg.se
Postat av: Antonia

hoppas italien tar hem hela skiten =).

2006-07-06 @ 01:15:33
URL: http://www.antoniai.blogg.se
Postat av: Anonym

towe: Tack!

antonia: Det gör de, de slog tyskarna. De hypade vinnarna.

2006-07-06 @ 14:34:30
Postat av: Nathalie

Italien ska minsann vinna nu när Portugal är ute :) Borde skaffa en Del Piero eller Cannavaro t-shirt jag själv :) (Förresten, Cannavaro stavas väl med 2 N?)

2006-07-06 @ 17:06:25
URL: http://todiefor.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback