The thrill.

Jag antar att jag är lite av en stilsnobb. Jag har väldigt hårda krav på vad jag ska ha på mig och dömer ibland andra. Men det är egentligen i all välmening [det har ni säkert hört förut :) ] eftersom jag tycker att kläder avspeglar en del av själen. Inte på alla människor, men på vissa. På de som bryr sig.

Därför har jag en tendens att vara otroligt planerad när det gäller mina klädval. Det är sällan jag väljer vad jag ska ha på mig på morgonen utan det ligger framme sedan kvällen innan. Jag räknar ut sannolikheten över hur jag kommer trivas i det och sedan så är det ju the thrill. När man hittar något som man vet är sådär nonchalant snyggt och som man bara måste ha på sig. Idag var en sådan dag (eller snarare igår).   Återupptäkte en swatch-klocka som jag köpte i Italien förra augusti och eftersom den har ett ganska udda mönster beslöt jag mig för att bygga hela mitt klädval runt den. Vid första anblicken ser den ut att vara hundtandsmönstrad men egentligen är det små hundar och möss som bildar mönstret på armbandet. Urtavlan är svart och har ett mushuvud [låter makabert men, nej] med en röd nos som dekoration. Den låter skum men den är väldigt stilren. Tunna silverarmband i olika former och en bangle i vita och svarta fält med tunna silvertrådar som avskiljare var resten av accessoarerna. En lila blus [från Rützo] i rutigt och en uringning kantad med Rützo-symboler var huvudplagget och ett ribbat vitt linne för att begränsa uringningen. Mina
favvojeans passade utmärkt till mina ljusrosa LeCoqSportif. Åh, jag önskar verkligen att jag kunde visa en bild!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag är likadan. Jag skulle aldrig ha tid på morgonen att välja kläder. Shit, ibland kan man ju hålla på att byta hur många gånger som helst innan man är nöjd. Det är bäst att göra sånt på kvällen!!!

Postat av: Linda

Jag är faktiskt så jag me..Men stil är ju viktigt.

2006-08-29 @ 16:30:02
URL: http://blackandwhite.webblogg.se
Postat av: sorbonne

Kerstin: Precis, det leder bara till stress. Usch!

Linda: VErkligen.

2006-08-29 @ 17:04:49
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag är otloigt kräsen inna jag kan säga att någon klär sig bra. Det är typ max 10 som jag har tyckt att dom har haft en snygg stil hittils i mitt liv. (ja, rar och sigrid är några av dom). Har man inte snygga kläder är man liksom inte i min liga typ. Svårt att förklara!

2006-08-30 @ 16:18:36
URL: http://www.johannasplace.blogg.se
Postat av: sorbonne

Jag är likadan, jag förstår precis vad du menar. Riktigt snyggt är riktigt svårt att hitta.

2006-08-30 @ 19:16:29
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback