Beauty Secrets

 


1. Clinique Tre Step System
Ok, jag vet. jag kan inte sluta prata om hur bra den är. Perfekt för känslig hy och håller hyn fräsch, fin och ger porslinsintryck. Jag använder den eftersom jag har extremt känslig hy i ansiktet och därför att jag är lite lätt allergisk mot parfymerade produkter.

2. YSL  "False lash effect" mascara
När jag lägger på mascara börjar jag med att böja ögonfransarna och efter det använder jag den här mascaran. Den ger långa, tjocka och icke-klumpiga ögonfransar. Den håller verligen vad som utlovas.

3. Clinique Superpowder Double face makeup
Jag tycker inte foundation är det bästa att använda, det täpper till huden och det kan ju faktiskt inte vara bra. Jag brukar använda en toner som jämnar ut huden och sedan använda puder. Just cliniques är täckande, lent och ser inte "pudrat" ut.

4. Smashbox ögonskuggs trio
När jag köper smink gör jag det gärna på c/o stockholm eftersom de har nästan allt som jag är ute efter. När jag var på makeup-konsulation fick man välja produkter för 250 kr och då valde jag tre ögonskuggor från smashbox eftersom jag sminkats med dem. I min trio är det en rosa skugga, en lite guld/bronzig och en mörkgrön skugga. Den rosa skuggan lutar lite åt smutsrosa och ger ögat lite extra färg, men eftersom jag använder lätt blir det sött. Den guld/bronziga öppnar upp ögat och den gröna kan användas som eyeliner. Jag gillar färgerna jättebra men det bästa av allt är att de inte "faller av" på dagen. Från 7 på morgonen till 9 på kvällen och det är i stort sett ingen skillnad.

5. Philosophy Kiss Me Lippgloss i färgen red
Luktar härligt citrus, och förstärker läpparnars färg lite lätt. För den lite blekare framtoning så kan puder vara ett bra underlag. Jag brukar själv ha det nästan jämnt eftersom jag gillar det. Ett jättebra alternativ om man inte vill ha glitter. (När jag använder glitter är Dior Kiss i ljusrosa helt perfekt)

6. Elnett hårspray
Den har ju bra rykte så jag behöver kanske inte lägga till så mkt. Det bästa är att det inte ser klistrigt ut och håller sig bra. Visst håller ni med?

7. Carmex
Helt otroligt på torra läppar, men funkar på myggbett och andra bett också. Jag har bara haft mitt in nån månad, men det är har redan en given plats i min väska.


8. Vit ögonpenna
Jättebra att sudda lite under ögat för att få en fräsch look. Bra sätt att rama in och öppna ögat när makeupen är naturlig och ganska enkel.

9. Använd rundborste när du fönar håret

Jag har en längre page och jag brukar vika in mina toppar för att få den där extra känslan. Istället för att använda locktång så använder jag en rundborste medan jag fönar håret - det sliter inte lika mycket på håret.

Lolita
står för utmaningen och rubriken.            

 (B i ld e r från Cow, Sephora, Accessora och Google)

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej! Jag ville bara säga att foundation inte täpper till huden så du kan lugnt använda det om du vill. Sminkföretagen har kommit så långt att de inte gör produkter som täpper till. Har t.o.m hört att det är bra med foundation för att det skyddar huden mot t.ex. föroreningar men det är kanske att ta i, haha =)

Postat av: sorbonne

moa: Jag håller faktiskt inte alls med. Vem somhelst kan faktiskt förstå att det inte är bra att lägga en hinna över huden om det inte är något som hjälper huden (fuktighetscremé).

2006-08-03 @ 19:25:08
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Anonym

sorbonne: vad har du för hudtyp? jag funderar på pudret och tre-stetgsgrejen men vet inte om det kommer funka på min hud. jag har torr och känslig hy.

2006-08-03 @ 20:40:43
Postat av: sorbonne

-: Jag är torr och känslig i hyn och det fungerar perfekt på mig. Fråga om prover om du är osäker ;)

2006-08-05 @ 16:55:19
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Charlotte

Vilket av tre stegs systmenet avönder du, 1, 2, eller 3?? Jag har jättekänslig hy får lätt utlas och blir röd osv, men med fet t-zon, ska jag ha den för känslig hy då? Har den för torr hy nu men blir bara fet i ansiktet, kan inte ha den krämen! Finns det för bara känslig hy, inte för torr?

2006-08-07 @ 21:32:16
URL: http://charlotteishere.blogg.se
Postat av: sorbonne

charlotte: jag har nr 1, och jag blir också röd. krämen är fet, så du kanske ska prova någon annan av cliniques? nr 2 är lite mindre fet i ansiktstvätten men krämen är ungefär likadan :/

2006-08-07 @ 21:49:58
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Nilsalbertine

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2010-02-16 @ 08:26:31
URL: http://nilsalbertine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback