Paris, paris, paris.


Idag har jag varit på tea party. Det bästa jag vet med te är att om man dricker det i små finserviskoppar känner man sig som en jätte i ett dockhus. Det är intressant. Tyvärr är resten av den här helgen all work and no play. Lite arbete imorgon, och sedan enorma berg av uppgifter att göra innan oktober börjar. För om dryg tio dagar åker jag till Paris. Under dessa fem dagar råkar det dessutom vara modevecka och jag hoppas på major fashion-spotting. Eftersom Stockholm knappast klassas som metropol på shoppingfronten är det några saker jag har på min lista.

- Rundringad kaschmirtröja från Jodpuhr.
-  Möjligen en klocka från Zadig et Voltaire.
- Te från Mariage Frères.
-  Baseballtröjor på American Apparel. 123 rue vielle temple, preferably.
- Någonting glittrigt. En klänning, en sjal, en kjol eller väst.
- Ett par killer heels.
-  Ett besök på Free P [Metrostation St Paul i 4:e - 8 rue Sainte-Croix de la Bretonnerie] med avsikt att hitta en pälsjacka som ska bli en väst och en frackjacka eller kavaj. Och en väska såklart.
- Marc J t-shirts. Gärna ett besök klockan tre den första då Dries van Noten visar i Palais Royal.
- En kofta som är kortare i ryggen.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Om du gillar Free P, så borde du besöka vintage butiken på Rue des Rosiers alldeles i närheten. Samma koncept, men lite bättre fynd.

2008-09-21 @ 09:22:28
Postat av: Nathalie

Det finns en Free P (tror iaf denna affär hade samma namn) på Rue de la Verrerie som är bättre! Jag gjorde mycket fynd där då jag bodde i Paris, och priserna var mycket mycket trevliga!

Postat av: Hedda

Åh vad snälla ni är som ger mig tips på vintage! Jag är verkligen dålig på sånt så det känns jättebra!

2008-09-22 @ 21:25:19
Postat av: L

hedda! packa ner mig i din väska så jag också följa med?

2008-09-23 @ 00:50:44
URL: http://piks.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag vill oxå till Paris, jag känneratt jag verkligen måste åka dit snart.

2008-09-25 @ 14:20:55
URL: http://alexandrasfavoriter.webblogg.se/
Postat av: hedda

L : Självklart ! (:

Alexandra : Åk innan det blir kallt och jobbigt!

2008-09-27 @ 00:10:43
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: kajsa

Åh. precis när jag sucktar som mest efter att åka tillbaka till New York så blir jag plötsligt bombarderad av tanken på att åka till Paris. God. Det är inte lätt att leva lla gånger.

2008-09-29 @ 00:04:21
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback