Stuff.








Efter att ha upplevt pressloungen hittade jag tillslut till Marc Jacobs butiken. Palais Royal är en av mina favoritparker i Paris. Förutom parkområdet så ligger det små boutiquer på den vänstra sidan. Vintageaffärer som skyltar med fem Kellyväskor i perfekt skött läder eller med YSL då Yves själv var designer. Och så har vi Marc Jacobs. Där köpte jag den quiltade väskan från charitylinjen. Jag har saknat den sen jag inte köpte den i New York. Den är fantastiskt kompakt och underlig i materialet. Brevid på bilden står presskitsväskan som man fick utanför visningsområdet. I den låg lite Herald Tribunebilagor. I det silvriga fodralet ligger ett papper om Barbara Buis visning, inkluderat musiklista. Förutom Jalouse och Numèro så köpte jag en massa te. Kusmis detox och i en liten affär i Marais köpte jag mint-verbena te. På klädsidan besökte jag Free P, kom ut med en kavaj som kändes som en blandning av Nicolas Ghèsquieres Balenicaga och - dare I say it - Chanel. I en helt annan del av Paris, Quartier Latin, köpte jag en lammullströja i mörkgrått.



Kommentarer
Postat av: Marlene

Åh:D

Postat av: Amanda

Tack för mailet, härligt att höra att du är tillbaka! =)

2008-10-09 @ 10:06:17
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Hedda

Marlene : :)

Amanda : Åh vad glad jag blir!

2008-10-12 @ 14:11:13
URL: http://sorbonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback