Replies. [Part 1]



Fem saker vi inte vet om dig?
- Mopsar får mig att smälta totalt.
- Tranbärsjuice och mineralvatten är i min åsikt en oslagbar kombination.
- Jag äter alltid två stekta ägg till frukost.
- Jellybeans är mitt favoritgodis.
- Jag tar med mig carmex var jag än går.
- Min parfym är Burberry the Beat.
Beskriv en vanlig dag hos dig.
Jag vaknar klockan halv sju. Duschar - tvättar håret och plattar det eller sätter upp det i en knut. Sminkar mig, väljer kläder och äter två stekta ägg till frukost. Går till skolan. Är där i några timmar. Kommer hem vid fyra. Gör en smoothie. Träffar en kompis, åker in till stan eller sätter på Itunes på datorn och pluggar lite. Äter middag vid sjutiden. Ser "Family Guy" om jag kommer ihåg. Kollar bloggar och lite sånt. Vid tio brukar jag antingen gå och lägga mig eller se något program till elva då jag går och lägger mig.
Favoritbutiker - lyx och budget?
Jag ser inte på butiker som lyx eller budget. Det monetära värdet har ingen betydelse för hur jag värderar ett plagg. Lyx är inte dyra plagg, utan plagg och accessoarer som sitter perfekt. Allra helst hittar jag plagg somblir unika för min egen stil. Generellt när det gäller butiker tycker jag om en kombination av Massimo Dutti, Urban Outfitters och American Apparel - kombinerat med väskor av bra kvalité.
Favoritblomma eller växt?
Vitrosa ranunkel och synen vallmofält i Skåne.
Vilket gymnasium går du på och vilken linje läser du?
Eftersom Hedda är ett såpass ovanligt namn vill jag helst inte säga var någonstans jag går. Men jag läser samsam internationell, vilket innebär massor med samhällskunskap.
Vad skulle du vilja heta om du bytte namn?
Jag skulle nog inte kunna byta namn. Om jag däremot skulle ha ett fake-ID skulle det vara från USA och californianskt. På skulle det stå Roscoe Cohen.
Har du några syskon?
Nej. Var det väntat?
Är du en pluggis?
Jag vet inte riktigt. Men jag har extrema krav på mig själv.
Favoritmat?
Svårt det här med favoriter. Bentolåda tycker jag mycket om.
Vilka språk utöver svenska pratar du?
Engelska, spanska och franska. Franska bara sedan ett år.
Skönhetsfavoriter?
Torrolja från Nuxe, det ljusaste pudret som går att hitta och Kiehls bodylotion. Och givetvis Carmex.
Skönhetstips?
Att alltid ha lackade naglar, bland torrolja och vanlig ansiktscreme för en nattmask och ta så bra hand om huden som går. Alltid ha hög SPF på sommaren. Jag har trettio eller högre även fast jag bara är i Sverige.
Hårfärg?
Mörkblondt. Typ guld.
Ögonfärg?
Ljusblå.
Favoritbloggar?
Läser massor med bloggar men få håller den standard jag förväntar mig.
Sea of shoes och Starbucks and Jane Austen är riktigt bra amerikanska bloggar.
Favoritfilm?
The Royal Tennenbaums eller The darjeeling Limited.
Favoritbok?
"The secret history" av Donna Tartt.



Fantastiska frågor - del två kommer snart.


Kommentarer
Postat av: Linda

Du känns verkligen som ett ensambarn! :P

2008-10-30 @ 15:41:42
Postat av: Nike Free Run

It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained! I’m sure you had fun writing this article.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback