Barbara Bui. [innan och efter]



Salen utanför de två visningssalarna hade en nedervåning och en balkongaktig övervåning. På undervåningen kunde man köpa olika sorters magasin. Övervåningen var ytterligare en presslounge och information. Där såg jag en av Carines assistenter vilket måste räknas till någon form av fashion-spotting.



Innan visningen. Försenat insläpp med fyrtiofemminuter. Inte riktigt Marc-nivå dock.



Kameraavdelningen.



Det fann fem frontrows. Tre längs sidorna och två i mitten. Jag satt på tredje raden i mittens vänstra kant.
Bilden är tagen ett par minuter innan första modellen kommit ut från backstageområdet.



Efter visningen. Fantastiskt mycket människor.


Det intressanta med att vara någonstans som man har föreställt sig vara är att man glömmer allting annat. Det låter som den största klichéen ever - vilket det kanske är också. Jag har tänkt lite på det i efterhand. Hur när jag tittar på bilderna verkligen inte kommer ihåg någonting annat än runwayn. Att jag satt på tredje raden och var totalt omedveten om att jag på Louvren - jag glömde alltså den uppenbara kontrasten - eller att det runtom mig satt modevärldens mäktigaste. Det är en fascinerande känsla eftersom den omöjliggör det att riktigt erkänna att man är i situationen.

Kommentarer
Postat av: Pauline

ååå kan du inte uppdatera din paris guide?:)

2008-10-10 @ 17:42:54
Postat av: Linda

Såg att du inte fått så många kommentarer på sistone och eftersom jag är inne här flera ggr per dag måste jag skicka en liten hälsning. Bara för att du inte ska sluta blogga eller ngt annat dumt, för jag fullkomligt älskar din blogg.



Helt otroligt att du halkade in på modeveckan så där btw! Sorgligt att du inte kunde gå på Sonia Rykiel... Fast din upplevelse och berättelse blir bara mer kryddad av att den möjligheten var så nära.



Hoppas vi får läsa om dina eskapader i Paris när du bor där i framtiden också.

2008-10-10 @ 23:17:02
Postat av: felicia

gud så kul!

Postat av: Hedda

Pauline : Absolut!

Linda : Åh vilken underbart rar kommentar! Det är verkligen superroligt att du fortsätter läsa även fast mina uppdateringar är usla just nu. Vem vet, ni kanske får följa med mig till Paris.

felicia : :)

2008-10-12 @ 14:10:39
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: kajsa

Oho vad roligt att se. Men vad helt..crazy! Massa folk och alla är överallt.

2008-10-13 @ 19:48:07
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback