Happy election day.


Jag försöker skriva någonting om presidentvalet. Det fungerar inte riktigt. Jag har inget mer att säga eller skriva om saken. Ämnet är uttömt för min del. Istället är något jag kan konstatera, är att bilderna på när kandidaterna röstar är väldigt intressanta. Joe Biden, Obama och McCain är alla klädda i kostymer och bilderna på dem har högt pixelantal. Sarah Palin röster i Wasilla, Alaska, och går klädd i en fleece och slappa jeans. Bilden på henne suddig. Det leder mig till två slutsatser. Det faktum att hon bär fleece känns som ett simpelt sista försök att bibehålla en all-american attityd. Att bilden är suddig är otroligt roligt, eftersom det innebär att AP inte ens orkat ta sig upp till Alaska. Loppet känns antagligen lite över nu. So much för opartiskhet.

Under den senaste halvtimmen har jag tittat på respektive kandidaters hemsida och olika nyhetssidor för att titta på filmer med kandidaterna och deras budskap. Roligast är dock när Sarah Palin träffar Katie Couric och ska svara på frågan om vilka tidningar hon läser. Hennes svar är 'I read them all'. Det är fantastisk roligt att höra henne staka sig och yttra 'eh' i cirka trettio sekunder. Ett annat klipp är när Obama skämtar sig igenom ett tiominuterstal och ett quotes som "I obviously got my middle name from someone who never thought I would be running for president", och som uppföljning "My middle name is Steve. Barack Steve Obama", förekommer.



05.00 imorgon är det klart vem som sitter vi Vita huset. "Steve" eller McCain.

Kommentarer
Postat av: Ms Shallow

På ett sätt har jag nästan blivit helt blasé inför valet; det känns som en cirkus och jag är rätt desillusionerad när det gäller politik just nu. Sure, the president of America will make some change, men på vilket sätt.



Apropå roligheter och valet, du måste se prank ringningen till Palin, från "Sarkozy". Hilarious.

2008-11-04 @ 22:40:33
Postat av: L

go obama!!!!!!!

Postat av: Dress Like a Princess

hehe cool :)

2008-11-05 @ 14:51:08
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: ELSA

Jag har hört rykten från folk som sett dig. Det påstås att du är ganska "storväxt", lite småfet alltså, är det därför du aldrig lägger upp bilder på dig själv? =)

2008-11-08 @ 22:17:59
Postat av: Ms Shallow

Elsa: vilken fruktanvärd kommentar. Förutom att den är elak så tyder den på dina äckliga fördomar.

Om nu "Sorbonne" vore storväxt, eller kurvig, så skulle hon då inte våga lägga upp bilder på sig. Din kommentar indikerar på att du bär på den avskyvärda fördomen/normen att alla som är "storväxta"/"kurviga"/vad man än kallar det är fula, och att man därför inte vågar lägga upp bilder på sig själv på sin blogg.



Även om din åsikt nu inte skulle vara detta(men det tror jag fan att den är) så spär du bara på dessa avskyvärda fördomar ännu mer genom att skriva en sådan kommentar. Jävligt tråkigt.

2008-11-09 @ 16:25:19
Postat av: Ms Shallow

Sorbonne: hoppas du inte tog illa upp av det jag skrev till Elsa. Jag har ingen aning om hur du ser ut, jag blev bara så jävla arg på det hennes kommentar subilt uttrycker.



Stå på dig. Du har en great blogg.

2008-11-09 @ 16:26:12
Postat av: Alina

Ha en fin kväll! :)

2008-11-09 @ 16:28:13
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: so sports



I’m sure you’ve seen it. It’s all over the news,it's Vibram FiveFingers.

http://www.so-sports.com

Nike Shox R4

Nike Air Jordan

Nike Air Max 90

Nike Air Structure Triax 91

Nike Air Max 95

Nike Air Max 2003 Mens

Nike Air Max 2009

Nike Air Classic BW

Vibram FiveFingers KSO

Vibram FiveFingers SPRINT

Vibram FiveFingers SPRINT Women

Vibram FiveFingers CLASSIC

Vibram FiveFingers FLOW Men

Vibram FiveFingers 2010 New

http://www.so-sports.com

2010-07-26 @ 09:34:26
Postat av: Nike Free Run

Very useful information, Thanks for taking the time to share your view with us.

2011-09-01 @ 08:01:41
URL: http://www.freerunau.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback