Music.

70258-994


Mitt modeintresse har lite puttat undan ett musikintresse. Jag har inget intresse av att veta låtar, spår och artister i oändlighet. Motsägelsefullt nog, som förnärvarande är mitt favorituttryck, så tycker jag faktiskt riktigt bra om musik. Har någon annan fyllt min Itunes med så mycket musik att jag inte vet vad som finns eller sätter in sin Ipod i högtalarna blir jag nöjd.

De senaste veckorna har dock varit en dålig period för mitt klädintresse. Jag har känt viss avsmak för konsumtion och projicerat min sjuttonårsångest på min vårgarderob. Detta har gjort att jag prioriterar min ituneslista framför style.com. Som ett resultat av det här har jag nu fyra kick-ass listor som gör mina eftermiddagar avsevärt bättre.

Även fast jag säkert är en aning pretentiös inom vissa områden, något som jag kanske kan kalla en "occupational-hazard", så är min musiksmak inte alls så. Jag älskar all musik som inte är rätt. Kontrasten till en perfekt mockaväska är fantastisk även trots att det bara är jag som märker av den. Men det är det som är grejen med stil - man ska göra det för sig själv för att det ska bli bra.



Förövrigt :
Musik och kläder som jag har upptäckt matchar : siden och ordentlig gangstarap. Tunnstickad ull och Feist. Nittiotalshiphop med allt som är uptight och preppy. "Drop it like it's hot" till allt.
Förövrgt2 : Provocerande slitage mellan perfekt och rätt och ruffigt och billigt sliter alltid i modet. Det är det som gör det ögonblickligt och oberäkneligt. Det är det jag älskar.

Kommentarer
Postat av: Julia

Som den musikfanatiker jag är blir jag såklart upp över öronen nyfiken på hur dina fyra kick-ass listor ser ut. Kan du inte visa lite? Jag skulle bli glad då!

Postat av: Jossan

Jag vill också se dina kick-ass listor!

2008-05-18 @ 09:46:37
Postat av: Anna

Haha, du är så jävla skön, fattar inte att du "bara" är 17.

2008-05-18 @ 20:51:07
Postat av: Hedda

Julia : Om du skulle bli glad så :) Vi får helt enkelt se. Kan ju göra en kick-ass blogglista.
Jossan : Kanske.
Anna : Haha, jag måste säga att din kommentar också var skön. Plus att jag inte är 17. Jag är bara 16 till om två veckor.

2008-05-18 @ 21:03:50
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Madelene

Musik kan vara betydligt mer inspirerande klädmässigt än style.com. När jag lyssnar på musik brukar jag, i mina tankar, sätta ihop ensembler som skulle passa in i låtarna.. En karaktär ungefär. Jag vill leva i musik såsom jag vill leva i filmer och fotografier. Och allting kopplas automatiskt till mitt klädintresse. Det är oundvikligt och ett underbart tidsfördriv.

2008-05-18 @ 22:01:26
URL: http://fanatiquefashion.com
Postat av: hedda

Madelene : Fantastiskt beskrivet! Jag förundras över hur musik kan ta med en på det sättet. För mig är musik något som kontrasterar och sätts till efter att kläderna kommit på. Men känslan av att vilja leva i en film förstår jag absolut.

2008-05-19 @ 20:09:20
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Mihae

Nu har jag följt den här bloggen ett bra tag och måste säga att du är extremt välformulerad i dina yttringar. Beundransvärt. Funderar du på att bli journalist?

2008-05-20 @ 17:21:58
URL: http://www.sipmyocean.blogspot.com
Postat av: Hedda

Mihae : Först måste jag verkligen säga att jag uppskattar din beröm. Och nej, journalistyrket är inget för mig. I alla fall inte dagstidningsjournalistiken i Sverige. Möjligen modepress om den siktar efter något högre, fast då utomlands förstås.

2008-05-20 @ 18:35:55
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Jackson

Hedda!! Jag ska lyssna igenom dina spellistor redan imorgon och ge min personal opinion, lite Lupe och drop it like its hot och det är Hedda in i märgen! Dessutom vill jag se hur siden och hiphop passar ihop =)

2008-05-22 @ 21:54:57
Postat av: hedda

Jacksis : Haha! På min b-day ska du få höra ALLT!

2008-05-26 @ 17:58:59
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback