"Some times I'd buy Vouge instead of food, I just felt it fed me more".

image957

Det finns få stunder i livet som har förändrat mig. Jag minns inte exakt när, hur eller vad som skedde, men dagen eller ögonblicket då jag började se mode som något annat ändrade mig. När det gick från betydelselösa adjektiv till något mycket djupare. Jag kan inte placera det inom en tidsram, men jag minns känslan exakt. En gradvis världsomvälvning. Totalt frihet kombinerat med övertygelsen att gränser inte existerar. Känslan av oändlighet. Den har inte släppt än, men legat lite i dvala. Fortfarande är de ögonblick då jag låter den släppas fri fantastiska. Dagens fråga är därför :

V i l k a   ögonblick   h a r   f ö r ä n d r a t   e r ?

Det behöver givetvis inte bara innebära mode, utan i princip allting.

Kommentarer
Postat av: DONNASANDRA

Det är nog inte ett ögonblick, men de senaste åren har det blivit så mycket lättare för mig att få tag på plagg och annat i modeväg som jag inte haft tillgång till tidigare. Det leder ju till att jag både kan utvecklas och bli mer personlig. När jag blivit äldre har jag också vågat mer, vågat vara annorlunda.

Postat av: Hedda

Donnasandra : Jag tror att många har samma utveckling faktiskt, intressant att kunna urskilja när det sker.

2008-03-08 @ 15:30:28
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Felicia

Oj jag vet inte!Men ett tag när det enda jag bar var svart kofta,vitt linne,flats och stuprör var inte så kul.Nu leker jag med kläder,det är ju jättekul!Eller när jag för första gången kunde definera min stil med tre ord:varierande,platta skor,personligt

2008-03-08 @ 15:42:40
URL: http://feliciasshopping.blogg.se
Postat av: hedda

Felicia : Det är väldigt intressant att höra hur någon identifierar sin stil genom 3 ord.

2008-03-08 @ 20:44:11
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, du är tillbaka. Good.

2008-03-09 @ 12:29:39
Postat av: French Kisses

jag har alltid haft sjukt dålig självkänsla. Den där känslan av att aldrig räcka till. Att jag inte är tillräckligt duktig. Mådde verkligen superdåligt när jag fick ex VG och inte MVG i betyg. Men nu när jag började min civilingenjörsutbildningen så släppte allt det. Jag har till och med kuggat 2 tentor. Men jag mår bra och är lycklig. Och vad gör 2 kuggade tentor om 100 år? Jag sätter mig själv framför alla högskolepoäng i hela världen. Har äntligen insett att jag duger precis som jag är.

Skönt att du är tillbaka! Puss

2008-03-09 @ 20:43:49
URL: http://frenchkisses.blogg.se
Postat av: Hedda

Anna : Haha, vilken härlig reaktion!
French kisses : Det är fantastiskt att du kan erkänna något sådant, eftersom att det måste vara något som man verkligen kämpar med. Jag är glad för din skull att det har löst sig nu. Det verkar som du har rätt attityd. För somsagt, tentor och prov går fel ibland.

2008-03-11 @ 22:14:56
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback