Spotted



Av någon underlig anledning känner jag vansinnigt för något leopardmönstrat just nu. Möjligen ett par mockaballerinor men allra helst en regnjacka i genomskinlig plast. Jag föreställer mig en knälång modell - ungefär fyra centimeter över knäet, i matt plast och med en ganska stor hood. Fantastiskt att kombinera med silkesklänningar, långa koftor och höga ridstövlar innan det blir riktigt kallt i höst. Och till nätta Converse när det bara duggar. Ett tag under dagen övervägde jag till och med leopardmönstrade strumpbyxor men rationaliserade bort det med anledning av att inga av mina väskor matchar. Leopard och Manhattanmönstrat fungerar inte riktigt.

På tal om kläder så såg jag Marc Jacobs-dokumentären igår. Jag tycker den var väldigt underhållande. Det låter infantilt att säga men att se en dokumentär om en människa som man fashion-dyrkat sen man knappt visste att taxklack inte fungerade blir liksom inte så mycket mer. Han är inget modegeni, inte som Yves Saint Laurent eller Coco Chanel, och därför inte speciellt nyskapande. Han är bra på att göra mode och kläder som är säljbara och pr-mässigt är han fantastisk. Men det vet man redan. 
Agnes B sammanfattar hela dokumentären på ett sätt som gör att man nästan inte behöver se den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback