Something pretty.




Efter de senaste dagarnas regn har jag känt en obehaglig känsla kommma. Jag syftar givetvis på känslan om höst. Det är mörk känsla men så otroligt romantiserad. Jag är likadan varje höst. Förälskar mig i kabelstickade plagg, längtar efter senhöst med knähöga ridstövlar och slappa jodpuhrs och hänger mockaväskor över axeln. Tyvärr har jag överanvänt sagda saker och känner inte riktigt samma fascination som jag tidigare gjorde. För ett par somrar sedan, när jag precis upptäckt mode ordentligt - jag var just femton, hängde jag halva dagarna på style.com. Det var läskigt varmt ett tag i juli men det som intresserade mig mest var dramatiska ullplagg. Såhär två år senare känns det trött och ointressant att leva så långt fram i tiden. Inte så mycket av 'carpe diem'-skäl som av att den otroliga informationsström som möter mig varje dag gör det irrelevant. På något sätt känns reklambilder så mycket mer intressantare än hela kollektioner. Det är föreberedda och extremt välplanerade ögonblicksbilder - intressant.


På tal om reklam - det är helt otroligt att Adrian Grenier gör reklam för den klädkedja som jag som uttråkad nioåring köpte mina kläder på. De måste ha de bästa PR-konsulterna ever.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, "uttråkad nioåring", love you

2008-08-09 @ 12:11:07
Postat av: Amanda

Det är ett rent nöje att läsa din blogg.

Postat av: felicia

åh vilken klänning!jag tycker det känns tråkigt att hösten börjar komma redan,jag är så inte färdig med alla mina sommarkläder man inte kan ha på hösten.

2008-08-10 @ 22:58:21
URL: http://felicias.devote.se
Postat av: Hedda

Anna : :)

Amanda : Åh, så glad jag blir'!

Felicia : Jag håller med - tre veckor sommar till skulle inte vara helt fel.

2008-08-16 @ 13:35:18
URL: http://sorbonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback