Päls.


Jag har ingenting speciellt emot päls. Så länge den är vintage. Nyproducerad känns fel. Vintage är liksom redan där. Å andra sidan kommer det som produceras idag vara vintage om tjugo år så kanske jämnar det ut sig på fel sätt. Jag vet inte. Hursomhelst är jag inte riktigt PETAs bästa vän. Även fast jag tycker att fake är helt okej det med. Men appropå päls måste franska Vogues editorial nämnas. Fylld av pälsplagg, röd färg och demostranter. Totalt smaklös. Illa fotad, dålig styling och plastig miljö samt ett en ouppskattad falskhet i budskapet. En otrolig brist på kreativitet som slutade i ett resultat som inte borde publicerats, speciellt inte i ett av Conde Nasts magasin.

Men åter till mig och päls. I höst vill jag ha en mellanlång pälsjacka utan ärmar. Man kanske kan kalla det väst snarare. Under den vill jag ha American Apparels basebolltröjor i olika färger. En grå med plommonlila ärmar, den vita med charcoalfärgade ärmar som jag redan har och möjligen en med mörkblå ärmar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"I höst vill jag ha en mellanlång pälsjacka utan ärmar. Man kanske kan kalla det väst snarare. Under den vill jag ha American Apparels basebolltröjor i olika färger" fyfan va coolt!

2008-08-18 @ 21:12:11
Postat av: cecilia

jag gillar din blogg, den skiljer sig jämfört med alla andra bloggar, på ett bra sätt. Du skriver så intressant om mode, vet ingen annan som skriver som du.

Postat av: Hedda

- : I'd like to think so :)

cecilia : Tack tack tack - du gjorde verkligen min dag idag!

2008-08-18 @ 21:46:20
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: jossan

så himla roligt med så många inlägg idag!

2008-08-18 @ 22:00:31
Postat av: Nathalie

det där med päls... jag kan aldrig bestämma mig för vad jag tycker! tror att jag tycker som dig, att vintagepäls är ok. men, det känns samtidigt som att även en vintagepäls stödjer pälsindustrin. det är en klurig fråga!

2008-08-19 @ 15:59:26
URL: http://nenneblogg.blogg.se/
Postat av: Hedda

jossan : Vad bra!

Natahlie : Det är det verkligen. Jag har inte helt bestämt mig ännu.

2008-08-19 @ 19:55:02
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: cissi

Päls är grymt snyggt!

Jag älskar päls och tycker det är helt naturligt.

Har en ny minkjacka somär underbar.

2008-08-21 @ 11:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback