Lista. [alt. Ämne två]



Din stil i en mening?
Constantly evolving.
Stilförebild?
Tanken av Diana Vreeland. Kanske inte så mycket plagg eller stilar som känslan. Excentriskt, personligt och alltid matchat med en perfekt frisyr. Smakfullt oavsett. Trots att de bilder jag sett på henne är bara när hon är äldre så är hennes utstålning så genomträngade och tidlös att det är oerhört inspirerande. Taschen borde ge ut en fotobok med bilder.
Vilka är dina favoritdesigners och modehus?
Jag beundrar Marc Jacobs på helt andra grunder än hans kreativa sida. Det sätt som han, under den här högkonjunkturen, har lyckats sälja sitt namn med sån medveten ironi mot kopiemarknaden är fascinerande. Men rent konstnärligt har jag helt andra favoriter. Nicolas Ghesquière är otrolig hos Balenciaga. Miuccia Prada är grym på grund av sitt enorma fashion-sense och sin förmåga att influera rådande mode.
Hur spenderar du helst en söndag?
I min säng med brittiska Vouge hela morgonen och eftermiddagen i ett dött Stockholm.
Vad inspireras du av?
Främst litteratur. Läser jag inte blir min stil stillastående. Det utvecklas inte. Nya perspektiv behövs för min del. Jag har svårt att beskriva vad som inspirerar min personliga stil. Det är så många detaljer som förändrar så mycket för mig. Armbandi kombinationer som förändrar en klännings uttryck. Hiphoplåtar som ger mig chills och tillåter mig att kombinera fritt. Det är svårt det där. Inspiration alltså.
Det ultimata plagget?
Det finns ingenting att prata om här. Klänningar är det givna valet. Jag är väldigt lite för kläder som kombinerar med andra fint. Jag tycker plagg ska vara dramatiska och alldeles för mycket. De ska vara motsatsen till neutrala. Fantastiska klänningar som är svåra att kombinera är ultimat.
Färger just nu?
Underligt nog spelar inte färger någon roll för mig just nu. Jag bryr mig bara om material. Silke är det enda som jag vill bära. Det som spelar roll är mönster. Hela artsygrejen känns fantastisk. Canvas och mocka tycker jag dessutom alltid om - och dessa gör sig bäst i offwhite respektive mörkt bruna nyanser.
Ditt senaste köp?
En enorm sjal i orange.
Tre saker på höstens önskelista?
En pälsväst, rundringade kaschmirtröjor i magenta eller charcoal och en frackjacka.



Först - fortsätt skriva ämnen.
Läs vad jag skrev för ett år sedan.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Heddis,Jag läser din blogg varje dag ska du veta:) Jag saknar dig jättemycket!!

Postat av: Hedda

Hanna : Jag saknar dig massor med!

2008-08-22 @ 19:51:16
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: nike free

Når nogen kommer til skobutik med henblik på at købe nogle behagelige og gode sko det første navn, <a href="http://www.nikefreerun3.net" title="nike free">nike free</a>

2011-12-15 @ 10:08:52
URL: http://www.nikefreerun3.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback