Snart.

image751

Jag spenderar mina sista dagar utan gränser och tider i förvirring. En del fokuserar sin nervositet över att börja ett helt nytt liv; både när det gäller umgänge och skola, i att totalt spåra ur. Jag har däremot kanaliserat all min ångest, alla mina frågor och alla stirriga tankar till vad jag ska ha på mig. Detta har lett till att jag inte alls är speciellt nervös; trots dagliga rapporter av skolstarten från kompisar.

Emellan mina klädfreak-outs hinner jag med väldigt mycket annat. Dagen spenderades på stan, slutade i Humlegården där jag beundrade min nyinköpta klänning och kommer återupptas i middag med samma vän. Imorgon måste jag plugga en aning spanska, vilket innebär Vouge och Elle på nämnda språket. Jag vet inte riktigt om jag kan förmå mig till det - det är fortfarande sommarlov.

Så, hur var era första dagar tillbaka från sommaren? Eller befinner ni er i en kort periods nirvana, som jag?

Kommentarer
Postat av: wtfwjd

börjar på måndag. jag har också klädplanering istället för nervositet.
men, jag tror att jag nu har lyckats planera första veckans outfits, haha =)
det är en fin balansgång - inte sticka ut aaallt för mycket, men inte smälta in aallt för bra, haha.

Postat av: donnasandra

Vad är det för klänning du köpt? :-) Jag börjar snart min sista universitetstermin och jag är rätt nervös att jag inte ska hinna allt :-P

2007-08-21 @ 19:30:18
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Linnea

Den där bilden har jag också sparad på min dator :-)

2007-08-21 @ 19:49:40
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Angi

Hej :) vet inte om jag har fått något mail av dig men om jag har så ber jag om ursäkt för att jag inte har svarat, jag kommer inte in på min mail :-(
Jag har varit så nervös inför skolan och är det fortfarande trots att jag började i måndags. Jag hoppas verkligen att det försvinner!

2007-08-21 @ 20:10:31
Postat av: Bettan

Började igår, hemskt hemskt. Mitt schema är tillräckligt för att göra vem som helst mörkrädd. Jag slutar 16.40 tre dagar i veckan och har hamnat i den värsta tänkbara klassen. Alla är tysta och onormalt normala. Efter jul får jag ny klass då jag väljer profileringen industridesign ifallafall...

2007-08-21 @ 23:02:23
URL: http://www.b1an.webblogg.se
Postat av: katrin

jättefin klänning på bilden.

2007-08-21 @ 23:20:59
URL: http://katla.tjejsajten.se
Postat av: sorbonne

wtfwjd : Åh, jag är fortfarande på första dagen :) För min del blir det nog att sticka ut - men på ett positivt sätt.
donnassandra : Det är en jättefin sidenklänning :)
Linnea : :)
Angi : Oj, vad jobbigt - men det är klart jag förstår. Jag tror faktsikt att vi alla kommer vara det ett par veckor innan man lugnat ned sig.
Bettan : Schemat låter inte så illa - det är nog vad alla får ha, men klassen kommer säkert bättra sig.
Katrin : :)

2007-08-22 @ 10:35:14
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Anna

Jag är imponerad av att du är så ung, eller rättare sagt, jag är imponerad över ditt sätt att uttrycka dig på, trodde du var äldre faktiskt. Jag var oxå nervös över att börja gymnasiet, fast det var 10 år sen nu, men jag har för mig att det gick över snabbt:)

2007-08-22 @ 12:19:32
Postat av: sorbonne

Anna : Åh - tack :) Vad glad jag blir över det du skriver!

2007-08-22 @ 14:01:50
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Blondie

Vilken skola ska du börja i?

2007-08-22 @ 17:51:27
Postat av: sorbonne

Blondie : Maila mig så får du veta :)

2007-08-22 @ 21:02:10
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: cicci

Jag står på andra sidan och tar emot nervösa elever. Själv är jag säkert lika nervös och jag precis som du, kanaliserar den gärna på min garderob. Jag tycker att det känns ganska roligt med nystart men okrar inte fullt ut ännu. Tänker på andra saker och har ledigheten i hela kroppen :)

2007-08-22 @ 21:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback