Rivieran, 60's style. Chloé s/s 07

    
    
Chloé

När jag berättade för en vän om vad jag kände om Chloés vårvisning var de ord som kom upp för mig Rivieran på sextiotalet. Den klassiska, lätt vågade och så otroligt eleganta känslan omgav visningen. Höga midjor, gubbyxor i lätta material och shorts var mycket tydliga trendmarkerare. Den här säsongens lite rakare och strikta gubbyxor har blivit pösiga. Veck är väldigt definierande och jag tycker det ger en feminin framtoning. För det är just det Chloés kollektion utstrålar, feminitet och elegans. Den cleana och enkla stilen från höstvisningarna håller i sig. Färgerna är basala; grått, brunt, vitt och enstaka gula eller aprikosa inslag. Det känns att det är vår då alla färger är klara och ljusa trots att de är ganska mediokra.

Kjolen är också ett viktigt plagg, och kommer relativt starkt. Klänningarna är inte lika dominanta och når inte samma stil som på höstens visning (alla minns ju den enkla, men perfekta klänningen Jessica Stam ramlade i). En kjol som definiera midjan, är en aning a-linjeformad och i klar färg är något som kommer kunna bäras till de söta dräktjackorna.

Det negativa? Skorna. Chloé verkar med sin nya designer ha tappat allt grepp om sina sweetharts. Komigen, öppna ecco-skor (bild 6)? Nej, tack!

Kommentarer
Postat av: Amanda

nä, de där skorna är verkligen inte snygga... men resten av kollektionen tycker jag är jättemysig!

Postat av: sorbonne

Amanda: Man får hoppas att mainstream affärerna tar efter!

2006-10-14 @ 09:45:35
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Michaela

Usch, jag vet.. skorna på bild nummer sex var också en av de sakerna jag reagerade på när jag kollade in bilderna från Chloés visning. De är verkligen hemska.

2006-10-14 @ 19:57:44
URL: http://michaelasplace.blogg.se
Postat av: sorbonne

Michaela: Det ser ganska mörkt ut nu på flera av designernas kollektioner; i alla fall skobiten. Inte bra..

2006-10-14 @ 20:25:56
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback