For a second there, I thought you disappeard.


Pradas vårkollektion lämnade mig förvirrad. Innan jag läst recensioner och Miuccia Pradas egna ord kunde jag inte förstå vad hon menade. Det mest skrämmande var att det inte fascinerade mig alls. Plaggen var sköra på ett plumpt sätt men mest uttryckslösa. Utan den sorts djup som jag förväntar mig. Det enda som egentligen var fascinerade var hur fruktansvärt skulpturerade skorna var. Modellerna kunde knappt gå. En konstnärlig yttring i en annars medioker kollektion. Jag tycker om tanken på att skorna i representerar hur tajt åtdragna vi är i vår vy gentemot mode. Hårstylingen var också uppskattad, men endast på grund av den uppenbara kontrasten till de extremt basala plaggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback