Jean Paul Gaultier för Evian.




Samarbeten mellan designers och varumärken brukar oftast gå riktigt, riktigt fel. Samarbetena hos h&m har varit intressanta ibland men oftast ganska mediokra. Det är mer intressant som fenomen. Amerikanska Target har ständigt gästkollektioner som marknadsförs hårt och bygger på tanken om att mode är till för alla. Generellt mycket intressantare på grund av att det sker varje säsong. Något jag inte sett speciellt mycket av är samarbeten mellan dryckesföretag och designers, förutom katastrofala Roberto Cavalli för Coca-Cola light. Men - i Paris hittade jag JP Gaultier för Evian. Fantastiskt. Andra potentiella eller otänkbara samarbeten :

- Miuccia Prada för San Pellegrino. Två av mina personliga favoriter kombinerade.
- Marc Jacobs för Vitamin Water, den amerikanska sorten. New York båda två.
- Samarbeten mellan svenska designers och svenskt källvatten. Ett givet misslyckande. Dåliga imitationer av vattenfärgsmålningar av plagg är att vänta.


Hur tycker ni - yttersta reflektionen av att stil är helhet och därmed borde appliceras på allt eller bara fullkomligt överdrivet?


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag vet inte jag... Vatten på flaska känns lite passé såhär i miljömedvetna tider, men å andra sidan kanske Soda Stream har lite svårt att locka coola designernamn. Synd!

2008-10-16 @ 21:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback