Barbara Bui.











Den andra oktober, alltså även dag två i Paris, var jag på Barbara Buis visning. Det var så enormt, och läskigt nog allting som man tror att det ska vara. Det var väldigt fascinerande att se allting, hela modevisningsgrejen, på så nära håll. Det går inte riktigt att prata om eller beskriva. Det var helt enkelt för mäktigt.

Innan visningen hängde jag ett tag i pressrummet utanför visningssalarna. Det var perfekt för att inspireras av kläder, stilar och iaktta osäkerheten i många av modejournalisternas sätt. Man såg tydligt det sociala mönstret vilket verkligen intresserade mig. Ungerfär en kvart innan klockan tolv började folkmassorna samlas på nedre golvet, vissa kom ut från en visning tidigare och andra väntade på Buis start. Där såg jag Mimo och gick fram och presenterade mig. Hon var väldigt trevlig och vi gick in tillsammans i visningsalen. Fyrtiofem minuter efter utsatt tid. Det var nästan helt fullt när vi gick in, men vi fick platser på tredje raden.

Själva visningen var kanske inte det som jag normalt förundras över, men det fanns delar som inspirerande. Inte nytänkande - men bärbara skärningar och detaljer. Jag tyckte om inslagen av assymmetrisk paljett påströning. Jag kan inte riktigt ännu släppa paljetter som detalj, trots att jag knappt burit det själv. Det är utmanande eftersom det är enormt svårt att få rätt konstrastmässigt. Det är vackrast på svarta tyger, som hos Bui, och mitt på dagen.

Efter visningen  stannade jag och Mimo kvar ett litet tag i lokalen. Det var lite en fråga om backstage var åtkomligt eller inte. Det var det inte - fyra välklädda vakter, förmodligen manliga modeller, täckte ingången. Däremot kom svenska MTV för att intervjua oss. Relativt utmanade frågor, eller snarare krävande svar. Sedan promenerade vi ut i tullerierna och gick sedan till metrostationen vid Palais Royal.



 Förövrigt - Jag har använt mina egna bilder, men hela kollektionen finns säkert någon annanstans.


Kommentarer
Postat av: L

så häftigt!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Nathalie

spännande!

2008-10-15 @ 22:11:17
URL: http://nenneblogg.blogg.se/
Postat av: Hedda

L : För häftigt (:

Nathalie : Indeed.

2008-10-17 @ 11:42:15
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: Mimo

Säg till mig när du hittar klippet, haha :D

2008-10-28 @ 18:23:36
URL: http://mimostyle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback