Hey.

image993

Igår hamnade ett par ljusa och utsvängda jeans i min garderob. Jag undviker att använda termen sjuttiotalsjeans eftersom att det är svårt att bära ett plagg som är så starkt förknippat med ett årtionde man inte upplevt. Igår natt skulle jag prova dem och känna efter. Butiksrum säger väldigt lite. De kändes inte rätt. Jag sov, vaknade och hade lektioner hela dagen. Reflekterade lite över kombinationer som skulle passa till. Provade dem igen när jag kom hem i eftermiddags. Passade inte då heller. Efter några timmar kändes det bättre. Men istället för att prova valde jag att gå in på style.com då mina källor informerat mig om att min favorit Oscar de la Renta visat resort.

Allting lättade. Det enkla, frukansvärt klassiska och det stark i designen inspirerade mig till att försöka frångå det faktuom att utställda jeans är sjuttiotal och istället se dem som svalt preppy. Tystlåtna preppykombinationer känns bättre än t-shirts och enorma sjalar. Istället för att fokusera på vad byxorna är, valde jag att se vad de borde vara.



Förövrigt : Jag skäms nästan lite över huvudbilden. Love the dress, hate the rest. Typexempel på vad mode inte är. Poserat. Planerat på ett uppenbart sätt. Ibland är kanske avsky något som pressar än till att ta ställning.

Kommentarer
Postat av: Sau

Mja, klänningen var fin men jag tycker det är fint när modellerna 'posar' sådär. Eller det blir ju inge fint om dem inte vet hur dem ska stå osv.

Postat av: majsan

haha "love the dress, hate the rest" you go girl!

2008-05-16 @ 22:39:57
Postat av: hedda

Sau : Men det säger inte speciellt mycket om plaggen utan modellen hamnar i fokus.
majsan : You go too :)

2008-05-17 @ 09:27:38
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: monster beats studio

fait totalement parfait.

2012-01-19 @ 09:34:12
URL: http://www.monster-beats-studio.net
Postat av: nike air force one

it comes to sneakers for the past few decades.

2012-01-19 @ 09:37:46
URL: http://www.nike-air-force-one.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback