Loose yourself.


Häromdagen såg jag Hoffmaestro och Petter på Mosebacke. Det var fantastiskt varmt, bra atmosfär och bra konserter. Trots att det är en sommarklichée så är det få saker som slår en alldeles för varm eftermiddag och tidig kväll halvdansandes i ett hav av människor. Det blir något annat när det är ute och skymmningen sakta infinner sig. Något som ni, mina modetänkande läsare, kanske finner oväntat är att jag verkligen tycker om hiphop. Jag tror det är lite på grund av att det har en slags musikalisk trashstämpel på grund av att det bara är en rytm. Samtidigt är det lite som mode - otroligt kommersialistiskt när det blir stort och bullrigt, men på en liten eller relativt intim nivå är det så otroligt avslöjande var det gäller mänsklig karaktär och tänkande. Personligen är jag dock mest för de amerikanska old school-rapparna eftersom att det falska i allt våld och de hårda ord som förekommer blir en sådan enorm kontrast till det jag älskar i klädväg. Jag kan inte låta bli att fascineras av det.


Förövrigt : Svensk hiphop befinner sig normalt inte på min spellista.
Men live - så enormt mycket mer än tomma texter och mixad musik.


Kommentarer
Postat av: majsan

GRYMT!

Postat av: Anonym

Följ beatet och hjärtat Hedda! Gå in hårt, och öka sen som vi säger :) Asbra!

2008-08-01 @ 23:32:57
Postat av: alexandra

hejsan !

jag har skaffat mig en blogg i syfte att redigera designen så ofta som möjligt. jag lägger upp bilder på varje ny design och du är jätte välkommen att kika in för att få idéer till din egen blogg. för att bli uppdaterad varje gång kan du också följa bloggen med bloggkoll om du vill. ha en bra dag ! /alexandra



2008-08-03 @ 17:37:50
URL: http://aluxandra.blogg.se/provar
Postat av: Hedda

Majsan : Oh yes oh yes

- : Eller hur!

2008-08-05 @ 01:11:10
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: Jossi

ojdå..glömde skriva mitt namn, du kanske anade att det var jag annars :)

2008-08-07 @ 12:12:48
Postat av: izabella

ville bara lämna lite beröm över din välskrivna blogg, keep up the good work! är för övrigt rätt anonym, lämnar ej kommentarer och så, glömmer bort att kanske ge beröm och åsikter på det jag läser. Vilket kanske är dumt, med tanke på att du är en av mina givna favoriter i blogg-världen (om vi nu ska placera din blogg bland mass-uppdateringar om nyaste hm-klänningen) anyway, ville bara skriva att jag är en trogen läsare även om jag ej lämnar mycket till fotspår! MVH /Izabella

2008-08-10 @ 19:18:19
Postat av: Hedda

Jossi : Jag såg att det var du på sättet du skriver :)

izabella : Shit, vad glad jag blir över din kommentar. Det är fantastiskt att du skriver så långt och fint om vad du tycker. Hoppas du stannar som läsare

2008-08-16 @ 13:36:40
URL: http://sorbonne.blogg.se/
Postat av: Christerandrea

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2008-10-03 @ 14:32:13
URL: http://christerandrea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback