Fever.

70258-988




I min trettioniogradiga feberyra igår kunde jag inte göra så mycket mer än att läsa. Ovan ses lite av det som ska läsas eller har lästs under våren. Tidingarna är fantastiska. Kafka är bättre. Jag tycker det är väldigt intressant med korta ögonblickshistorier. Tankar som inte är så mycket längre än en sida. Gillar ni detsamma måste ni hitta "Metamorphosis and other stories" från Penguin modern classics. Och när det kommer till tidningar. Sluta läs amerikanska Vogue. Brittiska är läskigt mycket bättre. Omslag som alltid är genomtänka och vackra. Mindre kommersiellt och mycket mer intressant. Till och med reklamen är bättre.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Många bra inlägg du har haft senaste tiden, tyvärr inte hunnit kommentera då jag varit i AThen (ochså en fantastisk stad)och nu är man sjuk och tycker lite**synd** om sig själv..
Vill önska dig en mysig Valborg!

Postat av: Linda

Usch, feberyra är allt annat än skoj. Krya på dig. Tur för oss att du orkar skriva lite i alla fall.

2008-05-01 @ 00:07:39
Postat av: Hedda

Sanna : Vad roligt Aten låter! Hoppas det var en väldigt bra resa :) Och självklart, det är väldigt roligt att höra att du tycker om inläggen.
Linda : I'll do my best.

2008-05-01 @ 20:26:45
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Sigrid

krua på dig!

2008-05-03 @ 11:32:10
URL: http://sigrids.se
Postat av: online tips

Jag vill tillbringa min vår med mina vänner. Ljumna dagar i parker, varma raster med glass i handen eller sittandes i fönster under nätterna, när alla andra röker och man står och pratar. Iklädd i smutsiga pasteller & böljande, lite längre sidenklänningar och med mörka läppar och silverskimriga ögonlock.

Btw, jag har mailat dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback