Detajer.

70258-984


Jag frågade vad ni ville läsa om. Ni pratade om detaljer. Jag tänkte på dem. Efter tre timmar i Humlegården, solen och på dammiga gator var jag avslappnad och inspirerad. På ett skrynkligt papper som ramlat ur min Manhattan skrev jag om detaljer jag tycker om. Ibland är det många detaljer blandade till något stort, ibland är de små och obetydliga. Här är de.

+ Ensamma människor på gröna parkbänkar. Insvepta i stora sjalar, med Vogues och Nylons utbredda brevid sig. Stora väskor som tar upp halva bänken, Seveneleven-påsar med isglass och Ipodhörlurar med musik som är så hög att det gör ont.

+ Att ta tunnelbana klockan elva på morgonen och se hur många människor som inte arbetar, utan tillbringar dagarna på andra sätt. Sådana som flytt ut i solen iförda orangea converse. Oranget är en fantastisk vårfärg. Jag har den varje vår.

+ Tunnribbade farfarströjor över bredribbade linnen med boxarrygg.

+ Omöjliga plagg som passar ihop, fast de skilda åt känns som ur två garderober.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Gillar bilden, något lite magiskt över den.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback