Annorlunda.

image835

Jag tycker enormt mycket om klädseln ovan från Proenza Schoulers vårvisning. Kombinationen är slående; den napoleonesqua överdelen tillsammans med den sargade kjolen - det är så mångdimensionellt att det blir riktigt intressant. Samtidigt som manligt och kvinnligt samsas bli hela looken könsneutral på ett oväntat sätt. Även det futuristiskt armémässiga, som sågs på en del av vårvisningar inför våren 2007, har i en uppdatering neutraliserats. Det är alltså det, smått abstrakt, neutrala som jag faller för - outfiten är egentligen inte speciellt uppséendeväckande men känns samtidigt laddad.  Motsatsägelser är så otroligt lockande.

Kommentarer
Postat av: emma

säger som dig, jag tycker väldit mycket om klädseln

Postat av: Dashy

Proenza shoulers visning är den enda på new york fashionweek som verkligen gick hela vägen hem för mig. Din målande beskrivning förklarar bra vad jag baserar mina åsikter på. God damn, vad jag älskar den där visningen, jag får inte nog av att titta på bilderna om och om igen!

2007-09-19 @ 00:19:06
URL: http://dashy.webblogg.se
Postat av: sorbonne

emma : :)
Dashy : Jag kan bara hålla med dig :)

2007-09-19 @ 07:34:31
URL: http://sorbone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback