Mhm.

image658

Din stil i en mening?
Beräknande preppyelegans med stråk av sextiotalet som modeepok.
Stilförebild?
Förebilder har aldrig riktigt varit min grej. Jag hade inga idoler som liten, och har aldrig varit riktigt inne i hela den extasdelen. Däremot tycker jag att Irina Lazereu har bra stil och, framförallt, attityd.
Vilka är dina favoritdesigners och modehus?
Chloés vårkollektion är en ständig inspirationskälla, men efter Paolo Melim Anderssons slakt av märket till hösten så kan jag inte kalla det mitt favorit hus. Balenciaga, med Nicolas Ghesquiére, är alltid otroligt inspirerande och visar riktigt bra mode. Carolina Herrera visar exempel på kvinnligt, femenint, mode och gör det på ett ungt sätt.
Hur spenderar du helst en söndag?
Det börjar med inköp av chai latte på Espresso House och fortsätter med promenad till Djurgården, där jag möter några kompisar och har pick-nick till eftermiddagen. Efter det är det troligen film med samma tjejer som gäller, och om jag får välja blir det givetiv Sex and the City. När jag kommer hem läser jag lite och ser sedan ett gammalt OC innan jag somnar. Söndagar för mig ska vara riktigt sköna, och allmänt slappa.
Vad inspireras du av?
Det som inspirerar mig mest är style.com - den enda värdiga modeportalen online. Visningsbilder och backstage är verkligen det bästa. Harpers Bazaar är bästa modemagasinet och svenska Elle är bra för modecollage. Annan inspiration är detaljer ur människors outfits, små detaljer som gör klädseln magnifik.
Det ultimata plagget?
Klänningar är det enda som gäller för min del, det finns egentligen ingen värdig motståndare. Helst lite halvkort, men stilen varieras otroligt för min del.
Färger just nu?
Riviera orange, som detalj, är egentligen den enda färgbesattheten för min del just nu. Jag har ett brett färgspann i min garderob; gräddvitt, gråa nyanser, svart och en del mönstrat. Det enda jag märkt av på senare tid är att jag visar mer acceptans inför de få plagg i färg i min garderob.
Ditt senaste köp?
Mac tendertone lip balm i färgen Tender Baby.
Tre saker på höstens önskelista?
En kjol med högmidja och vidd, ett par nya mockastövlar och ett par grymma heels.

Ni får jättegärna låna listan, men länka till mig.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Den här ska jag göra någon dag när jag har tid över. Givetvis med länkning.

Postat av: ellenh

jag älskar bilden har den på min blogg i de senaste inlägget också :) kram

2007-06-28 @ 22:56:51
URL: http://ellenh.blogg.se
Postat av: sorbonne

Linnea : Åh - vad kul! Jag ser framemot det :)
Ellenh : Har du? Vilket sammanträffande, men det är förståligt, den är grym!

2007-06-29 @ 10:21:17
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: benedictus

Underbar bild på vackra och coola fröken Lazareanu. Jag lånar listan:)

2007-06-29 @ 21:59:17
URL: http://benedictus.webblogg.se
Postat av: julia

grym blogg, grym lista :) jag tog den ;)

2007-07-02 @ 13:22:19
URL: http://if-it-were-up-to-me.blogspot.com/
Postat av: hedvig

modeller bör verkligen inte röka ;(

2007-07-07 @ 13:21:40
Postat av: Trondnatalie

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2009-08-11 @ 10:19:53
URL: http://trondnatalie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback