Höst - en ordentlig lista över trenderna.

Stickat
Allt från finstickat till grovt förekommer. På senare tid har jag börjat tycka mer och mer om det enkla och rena, jag antar att det är en period. Därför kommer olika plagg kombineras med släta linnen eller t-shirt. Det kan verkligen otroligt stiliskt och för min del känns det franskt. En kabelstickad kofta eller tröja är ett måste för min del, eftersom det är lagom detaljrikt. En slätstickad polotröja är absolut ett av höstens nyckelplagg. Koftor och cardigans är givna, speciellt i olika grå nyanser och blått.

Heels och ridstövlar
Jag tycker att skoletterna och stövletterna känns lite tråkiga, de har sällan någon edge. Därför är ridstövlar optimala; lite "före", passar till mycket och är otroligt snygga. Mocka är riktigt snyggt till den lite slappare stilen som råder med mörkbrunt skinn är sällan fel. Heelsen är höga, tjockklackade och kan vara väldigt varierade.

Accessoarerna
Stumpbyxorna framför legginsen, i alla fall för min del. De passar inte till den slappa, men dressade stilen. Färgerna är vitt, blått, svart och grått. Täckande, men lite ljusreflekterande. Det bästa är man lätt kan pigga upp outfiten istället för att alltid ha svarta (passar inte med alla färger) eller -God forbidd- hudfärgade.

Väskorna är det enda som är strikt i stilen. Allt som får tankarna till Miss Marple, sterotyp farmor och ordentlighet går bra. Och väskdekorationerna är sedan länge glömda, för den nya årstiden är allt annat än bling... ända till vi kommer till smyckena. De kan ta många
olika skepnader men jag tror att många flickor kommer vara mer för det "enkla". Och det säger jag i negativ bemärkelse. Jag tycker att smycken är till för att exprimentera med och blanda sina stilar. Ett chunky armband räcker, men när man kör enkelt räcker det inte med ett halsband. Då är hela kitet enkelt, halsband, armband och örhängen.

Klänningen och kjolen
Klänningen har tre olika stilar, i alla fall för mig. Sweaterdress, wrap och den som går att ha t-shirt under. Sweaterdressesen är bara ännu en sak som fyller på den avslappnade stilen, men den är fulländad i sin enkelhet. Bara för att den passar till allt. Wrapen är alltid aktuell men i höst tycker jag den passar bra till stickat. Klänningen som går att ha t-shirt under kan se ut på flera sätt, men grejen är den samma.

Kjolen är användbar eftersom det är många tjocktröjor och t-shirts och därför kommer kjolen med hängslen bra till pass. T-shirt under som pösar lite eller en polo. Pennkjolen är så snygg i rätt modell så den förtjänar att vara med. Vippiga kjolar går om toppen är tight och vice versa.

Den genomgående känslan
Enkelt, rent, cleant, slappt. Höstens stil domineras av dessa or.
Dressat och preppy är de ord som adderas för att utöka stilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback