Smycken.

image956

Givenchy visade klänningar överströdda med halsband. Jag tycker om det konceptet. Alldeles för mycket och alldeles för uppseendeväckande. Som paljetter på dagtid ungefär. Inte riktigt okej. Att bära symboler, laddade saker, som inte alls är något man står för. Religionsmässigt eller trosmässigt. Att bära kors, fyrklövrar eller  peacemärken behöver inte nödvändigtvis betyda att man är tror på något av det. I den tradtionella meningen alltså. Att bryta sig bort från förutbestämda vägar och välja att förknippa laddade symboler med något annat är fantastiskt.

Jag tror att det finns två saker som får världen att gå framåt. Nytänkare och de som granskar det som skett och de som komma skall. Granskandet går inte att bortse ifrån. Ifrågasättandet, känslan av att man inte behöver nöja sig. Det är det som förändrar världen. Synsättet att möjligheterna är oändliga. Även fast det bara gäller en laddad berlock.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ska man bära laddade plagg som t ex palestinasjalar, militärmönstrat eller t-shirts med kontroverisella tryck tycker jag att man antingen måste stå för det, eller som du säger, förknippa det till något annat. Eller bära det ironiskt. Men att bara ha något väldigt kontroversiellt bara för att det är snyggt känns sådär, tycker jag. Kläder är inte alltid bara kläder, och det går i vissa fall inte att vara neutral, då man bär på ett budskap. Lite luddigt uttryckt, men jag orkar inte formulera mig bättre :p
Förörvigt gillar jag det här med riktigt många halsband, som har setts hos Oscar de la Renta, Philip Lim och så nu. hos Givenchy. Go crazy med smycken känns kul- och verkligen inte "jag"- just därför blir det extra kul.

Postat av: Hedda

Linnea : Jag tycker att man ibland måste ta ett steg bakåt. Starkt laddade plagg och symboler minimeras om man bär dem i ett otydligt sammanhang. Man skapar en ny bild av det.

2008-03-07 @ 19:39:05
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Sassy

Vilken bild! Dels är den fint fotad, dels är tjejen snygg och sist men inte minst så älskar jag när man har en massa halsband så där!

2008-03-14 @ 11:50:52
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Hedda

Sassy : Jag håller helt med. Jag måste dock erkänna att jag har ändrat den lite. Mörkat ned den i svartvitt.

2008-03-14 @ 15:53:52
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Birgereline

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2010-01-20 @ 14:53:04
URL: http://birgereline.blogspot.com
Postat av: monster beats studio

fait totalement parfait.

2012-01-19 @ 10:00:04
URL: http://www.monster-beats-studio.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback