Veckans.

image802


image803


Bästa : Mina nya lackballerinor. I svart lack med liten klack och ankelrem. Inte bara bekväma men höjer en outfit väldigt. Väskar kommer säkert alltid vara prioritet ett för min del, men jag måste erkänna att skor också kan göra mycket för en klädsel.
Underligaste : Att flera läsare tror att de har sett mig den här veckan. Tyvärr var det ingen som hade rätt, men otroligt smickrande att ni kopplar ihop mig med människor ni ser på stan.
Inlägg :
Parisguiden. Det känns extra roligt att göra en guide när man får så bra respons. Och som jag nämnt tidigare så är det bara att skicka ett mail till [email protected] om ni vill ha tips på restauranger eller närmare beskrivning på områden och affärer.
Roligaste : Att läsa gamla blogginlägg. Stundtals skäms jag, andra ögonblick fylls jag av stolthet för det jag skrev. Ibland så ärligt - ibland helt vedervärdigt. Det känns chockerande för min del när jag inser hur jag har förändrats över de femton månaderna som har gått. Inte bara stilmässigt - utan även som person.
Inspiration : Harpers Bazaar online. Otroligt inspirerande och många riktigt bra bildserier. New Yorks modevecka har självklart en given plats, men där är nästan inspirationen överväldigande.
Kommande : Stockholm är tapetserad med posters från Moderna Muséet, Magasin 3 och Liljevalchs som öppnar nya utställningar under september. Otroligt roligt med något nytt. Dessutom har Berns en utställning i samarbete med Franska Institutet.

Veckans stora modehändelse har varit New York och dess modevecka - visningarna har varit perfeka, inte sant?

Kommentarer
Postat av: wtfwjd

parisguiden var mucho bra, den kommer till användning när jag nu (förhoppningsvis) ska dit snart! och det är riktigt roligt att läsa gamla inlägg, både på sin egen och andras bloggar, folk utvecklas så mycket i sitt skrivande, haha =)

Postat av: Linnea

Du skapar lite mystik kring dig själv, och ju längre tid det går med att du är anonym, desto nyfiknare blir alla som läser din blogg, skulle jag tro.

2007-09-09 @ 16:57:01
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: donnasandra

Angående kommentaren om klänningen i min blogg så skickar Delias visst till Sverige!!! :-D 30 dollar minst i frakt men det är det värt ibland :-)

2007-09-09 @ 17:09:24
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: sorbonne

wtfjd : Vad kul att du tyckte om den :) Det är verkligen kul med gamla inlägg :)
Linea : Haha, gör jag? Men du har antagligen rätt - en del blir lite nyfikna av anonymiteten.
donnasandra : Gör de? Det låter ju toppen!

2007-09-09 @ 17:21:19
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Serena

underbara klänningar!

2007-09-09 @ 21:34:06
URL: http://DetSomPassarMig.blogg.se
Postat av: ........

c'est très bien, inte "se"

2007-09-10 @ 14:56:51
Postat av: Amanda

Ja, modeveckan i New York är underbar. The big apple överraskar alltid!

2007-09-10 @ 16:18:24
URL: http://birgerjarlsgatan.blogg.se
Postat av: sorbonne

Serena : :)
... : Oj - jag blandade ihop franskan med spanskan.
Amanda : Haha, ja!

2007-09-10 @ 16:42:15
URL: http://sorbonne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback