Sju korta.

image839


Kombination?
En av de kombinationer som jag betraktar som tidlös och bärbar är den kontrastrika. Blandade material; kabelstickat till bomull och lackiga skor eller uppklädda klänningar tillsammans med vita canvasskor. En annan kombination som jag ofta klär mig i är mörka jeans eller byxor och ljusa tunikor eller skjortor till chunkiga skor med träklack. Personligen tycker jag att det är en ideal klädsel för de kyliga höstdagarna.
Hårrutin?
Mitt hår består av olika Sachajuanprodukter. Efter att ha tvättat det med schampo använder jag balsamspray för att reda ut och glansa till. Mousse och föning samt invikning av pagens toppar. Tidigare var jag enormt mycket mer noggran men sedan jag upptäckte att en rufsig knut är en underbar kontrast är det lite av mitt signum de dagar mitt hår inte är spikrakt.
Förändring?
All inspiration från vårvisningarna har gjort att min stil befinner sig i ett vägskäl. Jag vet inte om den går till att bli mindre minimalistisk och mer 'udda' eller om den helt enkelt håller på att stabilisera sig. Även fast jag själv är styrande så gör min stilschizofreni att det är nästintill omöjligt att definiera vad jag tycker är snyggt.
Designer?
Philip Lim senaste kollektioner har varit fantastiska och de inger konstant inspiration; framförallt när det gäller kombinationer. Nicolas Ghesquiérè för Balenciaga har varit fantastiskt i flera säsonger - när vårvisningen 2008 visas i Paris kommer jag att vara otroligt förväntansfull. Min forna favorit Marc Jacobs har verkligen sänkt sig sedan några säsonger. Det ska bli intressant att i framtiden se vem som tar över hans plats eller om han kan kontrollera sitt varumärke.

Mönster?
En av de delar som har väldigt liten plats i min garderob är mönster. Efter att ha blivit översköljd med budskap om etno känns en kort kjol med färgstrakt mönster väldigt rätt. Antingen Balenciagaetno eller lite mer diskret. Either way - fantastic.
Plagg?
Mina nya cigarettbyxor i mörkbrunt känns som ett underbart bra komplement till kjolar och klänningar. Snygga, välskräddadet och passar bra till den amerikanska östkuststilen jag anammar när jag bär byxor. Ytterliggare fördelar är att de är så tajta att de smiter om vaderna på ett mycket snyggare sätt en stuprörs jeans.
Stil i en mening?
Minimalistiskt med kontrasterande utsvävningar.

Läs gärna på min andra 'Sju korta' eller låna och länka.


Kommentarer
Postat av: cicci

Jag tycker att dina beskrivningar är otroligt bra.
Beträffande stil, förstår jag vad du menar med vägskälet. Jag har varit där många gånger och är där fortfarande ibland. Tycker att jag har en typ av grundstil som jag haft sedan 17-18 års ålder. bitarna föll liksom på plats efter år av experiment. :)

2007-09-24 @ 22:49:53
Postat av: sorbonne

Cicci : Det låter som om din stilbana har varit otroligt bra - det gäller liksom att hitta rätt.

Postat av: Annika

Alltid kul att läsa detta! Kan du inte skriva en lista om vad du inte gillar för trender nu? :) Kram!

2007-09-26 @ 15:37:01
URL: http://annika.tjejsajten.se
Postat av: sorbonne

Annika : Vad roligt att du tycker det - och en lista med trender kan absolut komma upp :)

2007-09-26 @ 17:06:18
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: em

var köpte du cigarettbyxorna? är himla sugen på ett par!

2007-09-28 @ 21:16:23
Postat av: Kjellzahra

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!

2008-09-02 @ 09:04:12
URL: http://kjellzahra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback