Nyanser.

image833

För mig är grått en självklar färg på hösten och vintern. Tyvärr gjorde fjolårets besatthet att jag inte riktigt är lika inne på det i år, men det har fortfarande en lika klassisk plats som svart i min garderob. Bilden ovan, tagen under New Yorks modevecka, känns som ny inspiration. Jag tycker om hur nyanserna på klänningen och den tunna blusen flyter samman, tack vare materialet, men samtidigt behåller sin integritet. Att de tunna materialen bylsar sig och att blusen är knyten i midjan gör att det känns väldigt artsy, och något som jag personligen inspireras väldigt av just nu. Förutom helheten känns detaljerna också oerhört framträdande; skorna skär sig mot väskan men den plastiga ytan höjer samtidigt outfiten, de två halsbanden som hänger slött över nyckelbenen och sminkningen som känns nyvaken.

Vad tycker ni - mer streetstyle eller inte?

Kommentarer
Postat av: Dashy

Hon klär väldigt bra i det hon har på sig och ser bekväm ut med just sina kläder och sig själv. Kombinationen enkl, klassiska,vackra kläder och färger, pumps och guldsmycken går alltid hem hos mig. Steetstyle är aldrig fel i min mening. Det är mycket inspirerande.

Postat av: Sarah

Gillar kombinationen skarpt. Det känns mycket roligare när man arbetar med kontraster och detaljer..

2007-09-18 @ 18:43:52
URL: http://artbox.blogg.se
Postat av: Linnea

Outfiten är helt underbar, men det jag främst fastnade för är bakgrunden. Grått och industrikänsla.

2007-09-18 @ 19:03:14
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: sorbonne

Tack för kommentarerna - jag blir jätteglad att ser hur ni tänker i samma banor som jag !

2007-09-18 @ 19:56:20
URL: http://sorbone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback